یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام قائمی

حوزه / استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه مسئله ایجاد انگیزه در بین طلاب، تبیین اهداف و آداب طلبگی اهمیت زیادی دارد، گفت: پیاده کردن این هدف بر عهده مدیران و مسئولان حوزه‌های علمیه است و لازم است تا به هر طریق ممکن در عملیاتی کردن آن تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر قائمی استاد حوزه علمیه قم امروز در جمع کارکنان حوزه علمیه استان قزوین، اظهار داشت: همه انسان‌ها تحت هر شرایطی نیازمند موعظه و نصیحت هستند در غیر این صورت دل‌ها بر اثر تاریکی و ظلمت می‌میرد.

حجت الاسلام و المسلمین قائمی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در حدیثی فرمودند، "دل‌ها زنگار می‌گیرند، همان گونه که آهن زنگ می‌زند"، این حدیث ناظر به این مطلب است که راه زدودن زنگار دل، پند و موعظه است، زیرا در شنیدن اثری است که در دانستن نیست.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: طلاب در این دوره کنونی نیازمند انگیزه و علاقه هستند، بنابراین مدیران و مسئولان مدارس به روش‌های مختلف باید در جهت ایجاد انگیزه در طلاب کوشش کنند و اراده آنها را تقویت نمایند.

وی با تأکید بر اینکه مسئله ایجاد انگیزه در بین طلاب، تبیین اهداف و آداب طلبگی اهمیت زیادی دارد، یادآور شد: پیاده کردن این هدف بر عهده مدیران و مسئولان حوزه‌های علمیه است و لازم است تا به هر طریق ممکن در عملیاتی کردن آن تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قائمی عنوان کرد: کار انبیاء و اولیا تبلیغ دین بوده، از این رو کسانی که مردم را محبوب خدا و خدا را محبوب مردم می‌کنند، جایگاه بسیار بالایی داشته و در دنیا و آخرت عزتمند خواهند شد.

وی تصریح کرد: اگر مدیران حوزه‌های علمیه از نظر اخلاقی و رفتاری شایسته باشند، به طور قطع طلاب هم افراد شایسته‌ای خواهند بود از این رو اساتید و مدیرانی که به طور مستقیم با طلاب در ارتباط هستند، نیازمند پالایش و توجیه می‌باشند تا بتوانند با ایجاد انگیزه، آنها را در راه رسیدن به اهداف عالی کمک کنند

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: ایجاد انگیزه، انسان را به سمت عقایدش سوق می‌دهد و در نتیجه باورهای انسان تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه رعایت تقوا و تحصیل مناسب در حوزه علمیه، بسیار مهم است، گفت: اگر طلبه‌ای به‌درستی این دو مقوله را رعایت کند، دنیا و آخرتش تأمین خواهد بود.

ایجاد انگیزه، تبیین اهداف و آداب طلبگی در بین طلاب از وظایف مدیران مدارس است

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha