سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1089379
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱
گرجی

حوزه / حجت‌الاسلام گرجی با تأکید بر اینکه قرآن معتقد است زن و شوهر باید برای یکدیگر مانند لباس، پوشاننده عیوب باشند، گفت: زن باید آبروی مرد خود باشد و مرد هم به همین صورت باید آبروی همسرخود را حفظ کند، همانگونه که لباس عیوب را می‌پوشاند و محافظ آدمی در مقابل سرما و گرما است، زن و شوهر نیز باید محافظ عواطف و افکار و ایمان یکدیگر باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام مهدی گرجی ظهر امروز در مراسم جشن ازدواج ۱۱۰زوج نیازمند که به همت خیریه باران مهر علوی برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه کرامت و قدردانی از خیرینی که در تهیه جهیزیه ۱۱۰زوج جوان کمک کردند، اظهار داشت: ازدواج هدف نیست وسیله است، واجب هم نیست مستحب است و ضروری است دست به دست هم بدهید و مسیر زندگی را طی کنید.

وی ادامه داد: اگر نسبت به ازدواج چنین نگاهی ایجاد شد برکات زیادی به دنبال دارد، یکی از این برکات این است که زوجین در مسیر زندگی خود تکمیل کننده یکدیگر شده و همدیگر را برای دستیابی به کمال، اصلاح می‌کنند.

این استاد اخلاق با توصیه به زوج‌های جوان حاضر در این مراسم، گفت: خود را گرفتار مادیات زندگی نکنید، چرا که آن‌ها وسیله هستند و هدف نیستند، گرچه امروز مباحث اقتصادی از ضروریات بوده ولی زوج‌ها نباید دیگر مسایل زندگی را متاثر آن قرار دهند.

وی با بیان اینکه قرآن معتقد است زن و شوهر باید در کنار هم به آرامش برسند، اظهار کرد: وقار و اقتدار مرد باید به همسرش آرامش دهد و در مقابل حجاب، حیا و عفت زن مایه سکینه مرد باشد، به‌خاطر دیگران زندگی خود را تلخ و متزلزل نکنید.

حجت‌الاسلام گرجی، با اشاره به اینکه در قرآن «مودت و رحمت» بین زوجین در کنار هم آورده شده، تفاوت این دو واژه را در ابراز محبت بیان کرد و یادآور شد: قرآن معتقد است زن و شوهر باید به مودت برسند، مودت ابراز محبت است و زن و شوهر باید محبت را به یکدیگر ابراز کنند و به یکدیگر بگویند که همدیگر را دوست دارند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه قرآن معتقد است زن و شوهر باید برای یکدیگر مانند لباس، پوشاننده عیوب باشند، خاطرنشان کرد: زن باید آبروی مرد خود باشد و مرد هم به همین صورت باید آبروی همسرخود را حفظ کند، همانگونه که لباس عیوب را می‌پوشاند و محافظ آدمی در مقابل سرما و گرما است، زن و شوهر نیز باید محافظ عواطف و افکار و ایمان یکدیگر باشید.

کارشناس دینی خطاب به زوج‌های جوان یادآور شد: برای زندگی‌های خود بجنگید و مشکلات را با کمک یکدیگر حل کنید، در مشکلات نیز از یک کارشناس متخصص کمک بگیرید، در این بین نیز خانواده‌ها به فرزندان خود شنا کردن در دریای زندگی را یاد بدهند.

شایان ذکر است، حجت الاسلام گرجی در همین جلسه خطبه ازدواج زوج جوانی را قرائت کرد و در پایان این مراسم علاوه بر حواله دریافت جهیزیه به نوزده زوجی که به نمایندگی از ۱۱۰زوج نیازمند در این مراسم حضور داشتند هدیه سفر به مشهد مقدس اهدا شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha