دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: شاید یکی از اساسی ترین کارهای فرهنگی خصوصا برای ائمه جمعه به عنوان فرماندهان قرارگاه فرهنگی، توجه به مسئله تعلیم و تربیت است و باید برای آن برنامه ریزی جدی داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی عصر امروز در شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش که با حضور ائمه جمعه، مدیران مدارس علمیه و روسای آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار داشت: از منظر اجتماعی و مدیریتی، برنامه‌ریزی‌ها باید به نحوی باشد که شیاطین قوت پیدا نکنند و نتوانند در بین جامعه، خصوصا در بین جوانان، راه پیدا کنند.

وی با تأکید بر اهمیت مسئله تعلیم و تربیت، یادآور شد: شاید یکی از اساسی ترین کارهای فرهنگی خصوصا برای ائمه جمعه به عنوان فرماندهان قرارگاه فرهنگی، توجه به مسئله تعلیم و تربیت است و باید برای آن برنامه ریزی جدی داشت.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه در این راستا می‌توان از ظرفیت مدارس وابسته و امین به نحو احسن استفاده کرد، گفت: ائمه جمعه شهرستان‌های استان می‌توانند از طریق هماهنگی با حجت الاسلام عباسی مسئول مدارس وابسته در استان و مدیر کل آموزش وپرورش استان، اقدام به تأسیس مدارس وابسته در شهرستان‌های خود کنند.

وی با بیان اینکه تلاش کنیم تا تعداد مدارس امین استان را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: با توجه به رضایت مندی‌های خانواده دانش‌آموزان در مدارس امینی که در حال فعالیت هستند، می‌توان انتظار داشت که این روند در سایر مناطق استان نیز مستمر باشد.

امام جمعه همدان، افزود: البته مدارس امین تنها بخشی از دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار می‌دهد و لذا نباید نسبت به باقی دانش‌آموزان سطح استان غفلت کنیم و برای این دانش‌آموزان هم نیازمند برنامه ریزی در عرصه تعلیم و تربیت هستیم.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری این جلسات با جمع حاضر، بسیار بیشتر در طول سال نیاز است، اظهار کرد: می‌توان در این شورا مصوبه‌ای ارائه کرد تا جلسات آموزشی برای والدین دانش‌آموزان با استفاده ظرفیت اساتید حوزه علمیه برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه دانش‌آموز دهه نودی و هشتادی با دانش‌آموز دهه ۶۰ و ۷۰ متفاوت است، گفت: امروز نیازمند شناخت دقیق‌تر از دانش‌آموزان و برقراری ارتباط با آنها هستیم و باید بدانیم که نحوه صحبت و ارتباط گیری با نسل جدید باید بر اساس نوع رفتار آنها باشد.

وی با تقدیر از تلاش مجموعه آموزش و پرورش مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان، اظهار کرد: یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی و شورای همکاری‌ها رایگان شدن بازدید دانش‌آموزان از باغ موزه دفاع مقدس بود که این مهم محقق شده است.

امام جمعه همدان، با اشاره به توجه جدی مجموعه مدیریتی آموزش و پرورش نسبت به برگزاری اردوهای تربیتی برای دانش‌آموزان، یادآور شد: اردوگاه‌هایی در سطح شهر وجود دارند که می‌توان در فصل تابستان برای اوقات فراغت دانش‌آموزان از آن به نحو احسن استفاده کرد.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه نیز در این راستا باید ده نفر مربی متخصص در عرصه کار با دانش‌آموزان تربیت و آموزش دهد تا در این اردوگاه‌ها حضور داشته باشند.

در شروع این جلسه نیز حجت الاسلام والمسلمین بطحائیان قائم مقام مدیر حوزه علمیه استان، حجج اسلام طبرسی معاون تبلیغ حوزه علمیه استان، امین عباسی مسئول مدارس وابسته و امین در استان همدان و مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان هر یک به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در رابطه با مدارس امین و نحوه همکاری بین حوزه و آموزش و پرورش پرداختند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha