شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
افتتاح فاز سوم موسسه آموزش عالی الزهراء(س) گرگان

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور به مقایسه آمار پذیرش سال جاری با سال قبل پرداخت و گفت: ارزیابی مدارس در چهار عرصه آموزش، پژوهش، فرهنگی-تبلیغی و مدیریتی به طور جدی در دستور کار مرکز مدیریت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، روز گذشته فاز سوم مجتمع تحصیلات تکمیلی سطح سه و چهار موسسه آموزش عالی حوزوی الزهراء(س) گرگان با حضور حجت الاسلام والمسلمین فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور و آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان، جمعی از مدیران استانی و شهرستان گرگان، علمای اهل تسنن و تشیع افتتاح شد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین فاضل با تبریک ولادت امام رضا(ع) به روایتی اشاره کرد و اظهار داشت: در روایتی از امام رضا(ع) به نقل از اباسعد آماده است که: «سَمِعتُ أبَا الحَسَنِ الرِّضا علیه السلام یَقولُ : رَحِمَ اللّه عَبدًا أحیا أمرَنا. فَقُلتُ لَهُ : وکَیفَ یُحِیی أمرَکُم؟ قالَ : یَتَعَلَّمُ عُلومَنا ویُعَلِّمُهَا النّاسَ، فَإِنَّ النّاس لَو عَلِموا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعونا». (عیون أخبار الرضا(ع) : ۱ / ۳۰۷ / ۶۹، معانی الأخبار : ۱۸۰ / ۱ ).

وی افزود: یکی از مصادیق زنده کردن امر اهل بیت(ع) افتتاحیه چنین مراکز و مدارس علمیه است که در آنها انتقال دانش و معارف الهی و فرهنگ اصیل اسلامی اتفاق می‌افتد و لذا امام رضا(ع) در این راستا برای کسانی که احیای امر می‌کنند، طلب رحمت کرده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور به ویژگی‌های دوران امام رضا(ع) و حاکمان وقت اشاره کرد و گفت: امیدواریم حکومت‌ها و دولت‌های متعددی که در جمهوری اسلامی آمدند، بتوانند در جهت تقویت، توسعه و تعمیق مدارس اینچنینی بیش از پیش نقش ایفا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل خاطرنشان کرد: این مجموعه فاخر که همه اضلاع و ابعاد مورد تفاهم و توافقی که باید یک مدرسه داشته باشد را دارا است و با وجود تمام امکانات و امنیت، هیچ عذری برای خواهر یا برادر طلبه باقی نمی‌گذارد که نقش آفرین نباشد، زیرا تمام امکانات برای شکوفایی استعدادها وجود دارد.

وی تصریح کرد: خداوند در آیه ۶۰ سوره انفال فرمودند: «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم وَآخَرینَ مِن دونِهِم لا تَعلَمونَهُمُ اللَّهُ یَعلَمُهُم وَما تُنفِقوا مِن شَیءٍ فی سَبیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیکُم وَأَنتُم لا تُظلَمونَ» که این آیه تنها نقش بازدارندگی و ترساندن را برای صنایع موشکی ندارد، بلکه حوزه‌های علمیه که رکن رکین حمایت از نظام است نیز باید با تمام توان و استعداد برای پیشرفت خود تلاش کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور یادآور شد: چهل سال در این کشور نظامی مبتنی بر دین و دیانت شکل گرفت که باید مبانی دینی حکومت و حکمرانی هم به پشتوانه حوزه‌های علمیه اتفاق می‌افتاد و لذا در این مسیر نیازمند توجه به سند پنج ساله حوزه‌های علمیه و حرکت در این مسیر هستیم.

وی با اشاره به اینکه این برنامه مشخص می‌کند که افق ۱۴۱۴ حوزه علمیه خواهران کجاست، اظهار کرد: این افق سه برنامه در درون خود جای داده که برنامه اول در اواخر سال ۱۴۰۱ رقم خورد و شروع برنامه را در سال ۱۴۰۲ داشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل یادآور شد: بر اساس آن برنامه باید بانوانی تربیت کنیم که در سال ۱۴۱۴ مرجع و ملجاء پاسخگویی به سوالات بانوان باشد و در این راستا، باید به سمت رشته‌های علوم عالی و سطح سه و چهار با تنوع در تمام رشته‌ها حرکت کنیم و برای این امر نیز باید جذب و پذیرش درستی را در مقطع سطح ۲ داشته باشیم تا بتوانیم آن را به سطح سه و چهار سوق دهیم.

وی به مقایسه آمار پذیرش سال جاری با سال قبل پرداخت و گفت: ارزیابی مدارس در چهار عرصه آموزش، پژوهش، فرهنگی-تبلیغی و مدیریتی به طور جدی در دستور کار مرکز مدیریت قرار دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور در آستانه رحلت حضرت امام خمینی(ره)، به خدمات ایشان اشاره کرد و یادآور شد: تمام تلاش حاکمان وقت بر این بود که دین و دیانت و مذهب را بزدایند و نمادهای دینداری را کم کنند و این قاعده با رضاخان شروع شد، اما قدرت و اراده خداوند این بود که در صدمین سالگرد تأسیس حوزه علمیه قم قرار گرفتیم.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل ابراز کرد: امروز در حوزه علمیه به جایگاهی رسیده‌ایم که در لسان رهبر معظم انقلاب از حوزه علمیه خواهران به «پدیده مبارک» نام می‌برند و امیدواریم با استفاده از این موقعیت، جایگاه و تعهد نسبت به انقلاب و آینده کشور، امر پدیده بودن مستدام باقی بماند.

وی در پایان از تمام کسانی که در بالندگی موسسه آموزش عالی حوزوی الزهراء(س) گرگان تلاش کردند، قدردانی کرد.

ارزیابی مدارس علمیه خواهران در دستور کار مرکز مدیریت قرار دارد

ارزیابی مدارس علمیه خواهران در دستور کار مرکز مدیریت قرار دارد

ارزیابی مدارس علمیه خواهران در دستور کار مرکز مدیریت قرار دارد

ارزیابی مدارس علمیه خواهران در دستور کار مرکز مدیریت قرار دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha