دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار مدیران

حوزه/ مدیر دبیرخانه اعطای مجوزها و امتیازهای علمی حوزه علمیه خراسان با مدیر دبیرخانه اعطای مجوزها و امتیازهای علمی حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام علی نعمتی مدیر دبیرخانه اعطای مجوزها و امتیازهای علمی حوزه علمیه خراسان امروز با حجت الاسلام آخوندی مدیر دبیرخانه اعطای مجوزها و امتیازهای علمی حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار با توجه به سابقه حوزه علمیه قم در این خصوص، حجت الاسلام آخوندی به بیان برخی جزئیات در خصوص رویه‌های اجرایی و میزان مجوزهای صادره این حوزه پرداخت.

وی با اشاره به صدور بیش از ۵۰ مجوز نشریه علمی از سوی این دبیرخانه، تلاش مستمر برای اطمینان از تراز و استاندارد علمی نشریات حوزوی را یکی از وظایف آن برشمرد و دوساله بودن مجوزهای این مرکز برای نشریات را رویکردی برای پایش بیشتر آنها عنوان کرد.

حجت الاسلام نعمتی مدیر دبیرخانه اعطای مجوزها و امتیازهای علمی حوزه علمیه خراسان، همچنین به صدور مجوز برای ۲۲ انجمن علمی حوزوی و ۳۳ واحد پژوهشی اشاره کرد که از میان آنها چهار واحد پژوهشی از نوع وابسته هستند.

وی ضمن اشاره به نسل جدید حکمرانی آموزش و پژوهش، به برنامه‌های بلندمدت دبیرخانه متبوع در این باره و گذار از حکمرانی مجوز محور به حکمرانی امتیاز محور اشاره کرد و حرکت به سمت سامانه‌های علم‌سنجی و رتبه‌بندی را که در کشورهای پیشرفته رایج بوده و با مبانی فقهی ما نیز سازگارتر است از ضرورت‌های این عرصه دانست.

حجت الاسلام نعمتی بر لزوم استقلال حوزه‌های علمیه در رویکردهای نو آموزشی تأکید و ابراز امیدواری کرد حوزه علمیه خراسان با حرکت به سمت سامانه‌های اعتبارسنجی علمی و رتبه‌بندی مؤسسات آموزشی و پژوهشی و استفاده از هوش مصنوعی، پیشگامی حکمرانی آموزش در کشور را به دست آورد.

در پایان، طرفین با ضروری قلمداد کردن وجود یک سازوکار تبادل اطلاعات سازمانی میان دو دبیرخانه، آن را کمک شایانی به تسهیل مجوزدهی‌ها و امتیازدهی‌ها دانسته و بر پیگیری آن توافق کردند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha