جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مظفر نامدار

حوزه/ سردبیر فصلنامه تخصصی ۱۵ خرداد تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، تنها انقلاب علیه نظم سکولار در دنیا بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر مظفر نامدار طی سخنانی در هفتمین محفل فکرت با عنوان"بازکاوی پدیده تحریف امام خمینی(ره) در رسانه" که در سالن جلسات مؤسسه شناخت برگزار شد، با اشاره به این که مساله تحریف، یک مساله عمیق و پیچیده است که از زوایای گوناگون باید به تحلیل آن پرداخت، اظهار داشت: کسانی می توانند با جریان تحریف امام (ره) و به طور کلی تحریف انقلاب اسلامی مقابله کنند که پیش از هر چیز شناخت و احاطه لازم را به مساله و جوانب آن داشته باشند تا بعد بتوانند با حساسیت و دغدغه مندی و البته مطالعه منابع در مقام پاسخگویی برآیند و از حریم امام و انقلاب دفاع کنند.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی، انقلابی علیه نظم سکولار موجود در دنیا بود، افزود: غربی ها بعد از وقوع انقلاب اسلامی نسبت به مساله نظم سکولار، موضع انتقادی گرفتند و برخی حتی مدعی شدند که به جهت تحولات رخ داده، ملت های جهان دیگر تمایلی به این موضوع ندارند اما باید دانست که حتی در داخل کشور ما نیز نظم سکولار در ابعاد و عرصه های مختلف ظهور و بروز دارد.

عضو شورای عالی دانشنامه انقلاب اسلامی همچنین گفت: به جرأت می توان گفت که انقلاب اسلامی ایران، تنها انقلاب علیه نظم سکولار بوده و این موضوع همچنان در محافل مطرح است که با وقوع این انقلاب چه تحولاتی در عرصه بین المللی و جهانی رخ داد.

وی با اشاره به این که امام خمینی(ره) شخصیت جامعی بودند که باید همه ابعاد وجودی شخصیت این بزرگوار مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد، ابراز داشت: امام عظیم الشأن در واقع حکیمی بودند که در عرصه های مختلف فقه، عرفان، فلسفه، تفسیر و ... سرآمد و ممتاز بودند و به یاری خدای متعال و عزم و اراده پولادین در این کشور و بلکه دنیا تحولی رقم زدند که هنوز شاهد تأثیرات آن هستیم.

نامدار خاطرنشان کرد: از سوی دیگر انقلابی که امام (ره) هدایتگر آن بودند، انقلابی نخبه گرا نبود بلکه مردم گرا بود و ادبیات و گفتمان امام در ارتباط با توده های مختلف مردم بهترین گواه این مساله است.

وی همچنین افزود: این مساله آن قدر از نگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حائز اهمیت است که حتی در آن نامه‌ای که به حجت‌الاسلام سید حمید روحانی می‌نویسند و ما آن را منشور تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی می‌دانیم، به ایشان توصیه می‌کنند برای نگارش تاریخ انقلاب، سراغ نخبگان نروید. انقلاب را مردم پیش بُردند، بروید انقلاب را از زبان مردم بنویسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha