جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رضوی

حوزه/ رئیس مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی گفت: در حال حاضر ۱۵۰ هزار خادمیار در ۵ هزار کانون خدمت زیر بیرق امام رئوف در سراسر کشور خدمات مختلفی اعم از پزشکی، دندانپزشکی و سایر خدمات اجتماعی را به مردم ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، احمد میرزاده رئیس مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی روز گذشته در مراسم تکریم و معارفه مسئول کانون‌های خدمت رضوی البرز، با بیان اینکه خدمت به مردم بهترین عبادت است، اظهار داشت: در روایات ما از پیامبران همچون حضرت موسی(ع) وارد شده که خدمت به مردم در نظر خداوند جایگاه ویژه‌ای دارد و ما باید از این فرصتی که خداوند در اختیار ما قرار داده، به نحو احسن بهره برداری کنیم.

میرزاده با بیان چند نکته اصلی در خدمت به دستگاه امام رضا(ع)، یادآور شد: اول آنکه در این مسئولیت خادمی، بدانیم حضرت رضا(ع) آگاه و ناظر بر تمام اعمال و نیات ما است، از این رو باید نیت خودمان را برای حضرت خالص کنیم.

رئیس مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی بنیاد کرامت رضوی ادامه داد: شأن نوکری به اصل و اساس خادمیاری و خادمی برمی‌گردد و نوکر باید ذوب در ارباب باشد، بنابراین از مدیریت این آستان مقدس که تولیت است تا بقیه، نوکری حضرت را برای خود افتخار می‌دانند.

وی با تأکید بر اهمیت انتقال مهر و محبت توسط خادمان و خادمیاران به سایر اقشار جامعه، اظهار کرد: بایستی برای شبکه سازی میان جوانان در جامعه بر پایه مهر و محبت پیامبران و اهل بیت(ع) و سایر اولیای الهی زیر بیرق امام رضا(ع) توجه داشته باشیم تا عاشقان و علاقه‌مندان حضرت در جامعه جذب فرهنگ رضوی شوند.

میرزاده خدمت به محرومین و مستضعفین جامعه را از دیگر وظایف خادمیاران عنوان کرد و گفت: کار همه ما انجام وظیفه و خدمت به محرومان جامعه است و در این مسیر نباید نگاه از بالا به پایین داشته باشیم.

استفاده از ظرفیت اجتماعی خادمیاران در سراسر کشور

وی با اشاره به اهمیت جایگاه خادمیاران در نظر تولیت فعلی و گذشته آستان قدس رضوی، خاطرنشان کرد: خادمیاران به عنوان سرمایه اجتماعی این آستان می‌توانند در دستگاه امام رضا(ع) خدمات مختلفی را به مردم و یا محرومان جامعه ارائه و خدمات اجتماعی را توسعه دهند.

رئیس مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی بنیاد کرامت رضوی، با اشاره به تعداد خادمیاران در سراسر کشور، یادآور شد: در حال حاضر ۱۵۰ هزار خادمیار در ۵ هزار کانون خدمت زیر بیرق امام رئوف در سراسر کشور خدمات مختلفی اعم از پزشکی، دندانپزشکی و سایر خدمات اجتماعی را به مردم ارائه می‌دهند.

یادآور می‌شود، در این جلسه از خدمات حسین رضایی مسئول پیشین دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی البرز تجلیل و حکم قربانعلی مصطفایی به عنوان مسئول جدید این دبیرخانه به وی اعطا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha