دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: به نااهلان می‌گوییم که مردم اجازه نخواهند داد مسیر امام(ره) ناکام بماند، این مسیر بدون توقف است و به وصیت امام(ره) در حمایت از رهبر معظم انقلاب عمل خواهیم کرد و این مسیر را ادامه خواهیم داد، بدانید که این مسیر بن بست ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، با بیان اینکه تحقق اسلام در جامعه و به میدان آوردن دین و معنویت از اهداف حضرت امام(ره) بود، اظهار داشت: امام(ره) ثابت کردند که دین در مدیریت اجتماعی می‌تواند حضور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) بر لزوم نجات ملت‌های مستضعف تأکید داشتند، گفت: امام خمینی(ره) از سال ۶۶ تا سال ۶۸ بر موضوع جنگ بین غنا و فقر تأکید داشتند و مردم را برای حضور در این عرصه دعوت می‌کردند.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه جنگ بین غنا و فقر، یعنی جنگ بین حق و باطل، خاطرنشان کرد: شاید از آخرین‌ها فرمایشات امام(ره) همین بحث دعوت امت برای مبارزه با غنا بود، که برگرفته از شعار اقتصادی است، البته معنای آن مبارزه با نظام سرمایه داری و سرمایه گذاری نیست، بلکه منظور استکبار و استعمار و سلطه جویی غرب و زیادی خواهی آنها است.

وی افزود: حضرت امام(ره) مردم را به مبارزه با ساختار اقتصادی دعوت می‌کند که در درون خودش تبعیض دارد و خروجی قسمتی از آن مرفه بی‌درد و قسمتی از آن تولید فقیر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه همیشه، در سخنرانی‌ها حضرت امام(ره) بر توجه به اقشار آسیب پذیر تأکید داشتند، گفت: امام خمینی(ره) سعادت دنیا و آخرت را در رسیدگی به محرومان جامعه می‌دانستند.

وی تصریح کرد: مبارزه با سیستم اقتصادی و ساختاری که منجر به تبعیض می‌شود، همان دعوت به مبارزه بین غنا و فقر است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه تکیه بر نیروی ایمان، توجه به آبادی کشور، توجه به وحدت و انسجام بین مسئولان و مردم از دیگر سفارشات حضرت امام(ره) بود، یادآور شد: نگرانی امام خمینی(ره) این بود که اگر حکومت و انقلاب به دست نااهلان بیفتد، دین ضعیف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه مراقبت از انقلاب حضرت امام(ره) نقش مردم را برجسته می‌دانستند و لذا بارها و بارها به مردم نسبت به این موضوع تذکر دادند.

امام جمعه همدان با طرح این سوال که نا اهل چه کسی است، اظهار کرد: آن کسی که درصدد تقویت جبهه مستضعف نباشد و وضعیت خود را نسبت به حمایت از مستضعفان روشن نکند، نا اهل است.

وی با بیان اینکه فرد انقلابی به معنای واقعی حامی مستضعفان و در مبارزه با مستکبران خارجی و داخلی است، گفت: کسی که رانت خواری می‌کند و نفوذی است، او نااهل است که حضرت امام(ره) نسبت به آن به ما هشدار داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه در عرصه‌های مختلف همچون صنعت ماشین، شرکت‌های گوناگون و حتی در ادوار گذشته در نظام تعلیم و تربیت بودند نااهلانی که به انقلاب ضربه زدند، اظهار کرد: کارمندی که وارد مجموعه‌ای می‌شود و بنای او اذیت کردن و عصبانی کردن مردم است و با وجود آنکه می‌تواند اما گره‌ای مشکلات مردم را باز نمی‌کند، او هم نا اهل است.

وی با تأکید بر اینکه برخی سیاست‌های غلطی که در کشور اجرایی شده، از مصادیق این موضوع است، گفت: گاهی از موارد افراد برای رأی آوردن در انتخابات اصول مسلم دین را زیر سوال می‌برند و برای منافع سیاسی و اقتصادی دست به تحریف مبانی امام(ره) می‌زنند، این همان موضوعی است که حضرت امام(ره) ما را به مراقبت از آنها دعوت کردند.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه باید بگوییم که در این زمینه کوتاهی‌هایی کردیم، اظهار کرد: به نااهلان می‌گوییم که مردم اجازه نخواهند داد مسیر امام(ره) ناکام بماند، این مسیر بدون توقف است و به وصیت امام(ره) در حمایت از رهبر معظم انقلاب عمل خواهیم کرد و این مسیر را ادامه خواهیم داد، بدانید که این مسیر بن بست ندارد.

وی در ادامه با تشکر از دیپلماسی فعال دولت، خاطرنشان کرد: این دیپلماسی فعال مورد تأیید رهبر معظم انقلاب نیز می‌باشد و امیدواریم زمینه را برای کشور فراهم کند که هر چه زودتر اثرات مثبت اقتصادی در جامعه خودش را نشان دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تقدیر از آیت الله اعرافی به جهت ارسال نامه به دولت در عرصه حل مشکل مسکن، گفت: این نامه مدیر حوزه‌های علمیه کشور یعنی روحانیت دغدغه رفع مشکلات مردم را دارد و لذا امیدواریم دولت در این زمینه فعالیت‌های جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در استان همدان نیز زحمات زیادی توسط استاندار انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل جابه جایی ها هستیم، برنامه سه سال اقتصادی و سند چشم اندازی برای حل مشکل مسکن ارائه شده که امیدواریم هر چه زودتر اجرایی و عملیاتی شود و شاهد رفع مشکلات مردم باشیم.

امام جمعه همدان، با اشاره به حضور پرفسور زلفی‌گل وزیر علوم و فناوری و تحقیقات به عنوان سخنران قبل از خطبه، تأکید کرد: پرفسور زلفی گل از وزرای خوب دولت است که رفتار همراه با تواضع و در کنار مردم بودن از نکات ویژه اخلاقی وزیر علوم می‌باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha