سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام خمینی

حوزه/ خانم شکری دفاع از حقوق واقعی زن را ویژگی بارز مکتب امام خمینی(ره) دانست و گفت: برای ماندگاری مکتب امام خمینی(ره) نیاز به یادآوری و تبیین اصول و آرمان‌های این مکتب در برهه‌ها زمانی گوناگون و خاص است.

فاطمه شکری، مدیر مؤسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در سمنان گفت: امام خمینی (ره) با به اجرا درآوردن اسلام ناب محمدی (ص) و نفی ظلم‌پذیری در کشور پایه‌گذار پیشرفت و عزت ایران شد.

وی افزود: مصادیق اجرای اسلام ناب در کشور را می‌توان با عدالت‌محوری، حمایت از محرومان و مستضعفان، دفاع از حقوق واقعی زن، دفاع از حقوق مشروع اقشار مختلف جامعه و ... مشاهده کرد، براین اساس تأثیر انقلاب اسلامی در کشور با رهبری امامین انقلاب بر محوریت اسلام است و این مسئله در همه زمان‌ها اولویت دارد.

به گفته مدیر مؤسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) سمنان، برای ماندگاری مکتب امام خمینی(ره) نیاز به یادآوری و تبیین اصول و آرمان‌های این مکتب در برهه‌ها زمانی گوناگون و خاص است.

وی خاطرنشان کرد: مکتب امام خمینی (ره) نقش جهانی داشته و به‌عنوان الگوی جنبش‌های آزادی‌خواهانه قرار گرفته، یقیناً مورد بررسی و واکاوی و هجمه دشمن قرار می‌گیرد، لذا نباید از هجمه دشمن به تفکر اسلام ناب محمدی و مکتب امام خمینی (ره) غافل شد ‌و باید بدانیم رمز پایداری و عبور از سختی‌ها و مشکلات تبیین اندیشه های امام(ره) و توجه به اصول اولیه و محوری این مکتب و تفکر است.

شکری افزود: امام خمینی (ره) تجسم مکتب الهی است که سیاست و معنویت را توأمان با هم داشته و آن را دنبال می‌کرد و حتی در مبارزات سیاسی، کانون اصلی در رفتار و منش امام معنویت و وفاداری تام به اصول الهی بود.

مدیر مؤسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) سمنان تصریح کرد: مبنای نظام اسلامی براساس مکتب بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، عدل، معنویت، عقل، آزادگی و مردم‌گرایی است و استقلال ملی و رد نظام سلطه‌ بین‌المللی در مکتب امام بزرگوار دارای ریشه‌های عمیقی است.

وی گفت: در مکتب سیاسی امام(ره) معنویت و اصول دینی به درستی با سیاست در هم تنیده شده و عدالت اجتماعی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین خطوط در سیره امام بزرگوار بود.

شکری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای به‌واقع جانشین بر حق بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، تئوریسین، ایدئولوگ، نظریه‌پرداز و یک روشنفکر واقعی است.

وی تصریح کرد: امام خامنه‌ای روشنفکری است که عقلانیت، زمان و مکان پایه تصمیم‌گیری ایشان است. نظریه امامت در تفکر اسلامی را سال‌های قبل از انقلاب در آثار و مکتوبات خود مطرح کرد. مورخ و صاحب‌نظری بزرگ در حوزه تاریخ جهان، روابط بین‌الملل و جهان اسلام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha