دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام

حوزه/پژوهشگر حوزوی و فعال فرهنگی تصریح کرد: نهضت خمینی کبیر حقیقتاً به زنان جامعه ما عزت و هویت بخشید و زمینه ساز ارتقای کرامت انسانی آن ها شد.

مهتا صانعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) ابراز داشت: زن و خانواده در اندیشه و کلام حضرت امام(ره) از جایگاه بسیار متعالی و ممتازی برخوردار است و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در جایی بر این نکته تأکید می کنند که؛ "اسلام می خواهد که زن و مرد رشد داشته باشند. اسلام زنها را نجات داده است از آن چیزهایی که در جاهلیت بود. آن‌قدری که اسلام به زن خدمت کرده، خدا می داند به مرد خدمت نکرده، آن‌قدر که به زن خدمت کرده؛ اسلام به شما آن قدر احترام قائل است که برای مردها نیست. شما نمی دانید که در جاهلیت زن چه بوده و در اسلام چه شده، اسلام به زن خدمتی کرده است که در تاریخ همچو سابقه ای ندارد..."

وی افزود: در واقع موضوع زن و کرامت زن از شاخصه های کلیدی در اندیشه و نگاه امام(ره) به این مبحث بوده است، کما این که خود ایشان می فرمود: "زنان انسان ساز هستند همانطور که قرآن انسان ساز هست. "

وی همچنین گفت: نهضت حضرت امام (ره) و برکات ناشی از انقلاب اسلامی کار کرد که زنان جامعه ما در مسیر رشد و تحول قرار گرفتند و این هدایت در راستای ارزش های اسلامی پدید آمد و آن ها از بی هویتی و بی بندوباری و ابتذال که سوغات غرب در رژیم گذشته بود، به سوی عزت خواهی، عفاف، درک شخصیت و کمال جویی و تحول فکری و روحی سوق یافتند.

این پژوهشگر حوزوی ادامه داد: زنان مسلمان در انقلاب اسلامی شخصیت و هویت خویش را یافتند و به مقام و منزلت والای خویش پی بردند و بر این اساس به گوهری همچون بصیرت و بینش سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دست پیدا کردند و این تحول فکری و روحی عظیم به برکت هدایت های الهی حضرت امام (ره) محقق شد

وی بیان داشت: بی شک چنانچه زنان جایگاه و رسالت خود را به درستی بشناسند و رشد خوبی بر اساس آموزه های دینی و فطری داشته باشند، می‌توانند انسان بسازند، فرزندان خوبی تربیت کند و همین جاست که جایگاه آن ها در کانون کلیدی خانواده به درستی تبیین می‌شود.

صانعی افزود: اگر به تاریخ اسلام و مکتب اهل بیت(ع) نیز نگاهی بیندازیم به خوبی متوجه می شویم که اساساً رشد و افول یک جامعه ارتباط بسیار تنگاتنگی به چگونگی نقش آفرینی زنان و مادران آن جامعه دارد.

وی تأکید کرد: سالهای متمادی است که دشمن با افکار راهبردی و سیستمی خودش در تلاش برای براندازی انقلاب و نظام اسلامی است و در این راستا کانون مهم خانواده و نقش زن را هدف قرار داده و به دنبال ایجاد انحراف در این مساله است.

وی همچنین گفت: در چنین نبرد سهمگینی، رسالت و وظیفه‌ی زن مسلمان شیعی و انقلابی، تبیین اندیشه های امام خمینی (ره) در راستای مساله زن و خانواده و تقویت خود بر این چارچوب است و لذا می بایست به عنوان تنظیم کننده‌ی اراده‌های جمعی خانواده و جامعه، در مسیر ارتقای عزت و کرامت انسانی گام بردارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha