پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قیام

حوزه / استاد حوزه علمیه قم قیام ۱۵خرداد مردم را سرآغاز انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: مردم در قیام ۱۵خرداد در دفاع از قرآن و مرجعیت به پا خاسته و قدرت‌های استبداد و استعمار را شکست دادند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام رحمان نیشابوری استاد حوزه علمیه قم امروز در مراسم گرامیداشت قیام ۱۵خرداد که با حضور مردم و مسئولان در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: در آن زمان شعارهای افول دین مطرح بود، اما امام خمینی(ره) به عنوان احیاگر دین، توانستند با توکل به خدا و کمک مردم آزاده و مسلمان، بار دیگر ارزش‌های اسلامی و انقلابی را در جامعه احیا کنند.

وی با اشاره به اینکه به تعبیر آیت الله امینی(ره)، امام خمینی(ره) ذخیره الهی بودند، افزود: از عوامل اصلی موفقیت نهضت انقلاب، ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) بود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه نهضت قیام ۱۵ خرداد پیوند وسیعی با قیام عاشورا داشت، اظهار کرد: شعارهای عاشورایی قیام ۱۵ خرداد همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام نیشابوری با اشاره به اینکه با این قیام تمامی افراد جامعه وحدت کلمه پیدا کردند، خاطرنشان کرد: منشا و خاستگاه قیام ۱۵ خرداد اندیشه‌های روحانیت مبارز به رهبری حضرت امام خمینی(ره) بود.

وی قیام ۱۵خرداد مردم را سرآغاز انقلاب اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: مردم در قیام ۱۵خرداد در دفاع از قرآن و مرجعیت به پا خاسته و قدرت‌های استبداد و استعمار را شکست دادند.

استاد حوزه علمیه قم، نقش روحانیت در قیام ۱۵خرداد را مهم عنوان کرد و گفت: پیروزی قیام ۱۵خرداد ماه، نتیجه اندیشه‌های روحانیت مبارز به رهبری حضرت امام خمینی(ره) بود.

حجت الاسلام نیشابوری با اشاره به اینکه دشمن برای ایجاد نا امیدی و یأس در جامعه از همه ابزارهای فرهنگی و رسانه‌ای خود بهره می‌گیرد، افزود: مردم فهیم و بصیر ایران اسلامی با رهبری‌های خردمندانه رهبر معظم انقلاب، همه دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha