یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، با بیان اینکه رشد اقتصادی در گرو افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی است، گفت: تسهیل امر سرمایه گذاری ضروری است، برخی مواقع شاهد بروکراسی‌های اداری هستیم که باید برطرف شود، امنیت سود و امنیت سرمایه گذاری باید تضمین شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در نشست شورای اداری آذربایجان شرقی، با بیان اینکه رشد اقتصادی در گرو افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی است، اظهار داشت: تسهیل امر سرمایه گذاری ضروری است، برخی مواقع شاهد بروکراسی‌های اداری هستیم که باید برطرف شود، امنیت سود و امنیت سرمایه گذاری باید تضمین شود.

رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری در کشور، افزود: سرمایه باید به تولید تبدیل شود که سودآور بوده و باعث رشد اقتصادی می‌شود، اگر سرمایه گذاری به تولید هدایت نشود باعث هدایت سرمایه به سمت دلالی و بازارهای سوداگری خواهد شد.

وی با اشاره به میدان دادن به بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: باید به صورت عملی نه به صورت سخنرانی و در حد شعار، از سرمایه‌گذاران حمایت شود و نباید اجازه دهیم کارخانه به زمین تبدیل شده و زمین آن در بازار به فروش برسد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی یادآور شد: رشد اقتصادی یکی از اولویت‌های دولت در سال جاری است که رشد سرمایه گذاری محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید بانک‌های خصوصی به رقیب بخش خصوصی تبدیل شوند، اظهار کرد: سرمایه‌ها باید به سمت تولید هدایت شوند نه بر هم زدن بازارهای مختلف، اما متأسفانه شاهد هستیم برخی از بانک‌ها بازار مسکن را بر هم می‌زنند.

رئیس جمهور ادامه داد: شرکت‌های بزرگ، هولدینگ‌ها و بانک‌ها باید به سمت تولید و حمایت از سرمایه گذاران و بخش خصوصی حرکت کنند.

وی افزود: کسری بودجه و افزایش نقدینگی باعث رشد تورم در کشور می‌شود و مهار تورم با رشد تولید محقق می‌شود، بنابراین ضروری است تسهیلات به صورت مدیریت شده و درست به سمت تولید سوق پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: برای افزایش اشتغال و رشد تولید و بازرگانی موفق، چاره‌ای جز افزایش تولید در کشور نداریم.

وی ادامه داد: بازارهای خوبی در منطقه داریم که اگر تولید کنیم، آنها مشتری مهم تولیدات کشورمان هستند، قفقاز بازار خوبی برای صنایع استان آذربایجان شرقی است که باید از آن استفاده کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha