یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: استان همدان دارای ظرفیت‌های خوبی در عرصه صنایع دستی است که باید به نحوه احسن با برنامه‌ریزی صحیح و حمایت مسئولان از آن استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی استان و جمعی از هنرمندان شاخص صنایع دستی و دارای نشان ملی و جهانی و صادر کنندگان شاخص ملی، با تأکید بر اینکه استان همدان دارای ظرفیت‌های خوبی در عرصه صنایع دستی است، اظهار داشت: لازم است تا به نحوه احسن با برنامه‌ریزی صحیح و حمایت مسئولان از این برجستگی‌ها در راستای تولید ثروت در صنایع دستی بهره ببریم.

وی افزود: این نقطه ضعف است که در شهر لالجین شاهد اجناس وارداتی باشیم و در فروشگاه‌ها با کالای خارجی روبرو شویم.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه باید برای هنرمندان این عرصه انگیزه ایجاد کرد، گفت: از دیگر موضوعاتی که باید به آنها توجه شود، مسئله توجه به بسته بندی شکیل است.

وی با بیان اینکه بسته‌بندی‌ها با جذابیت برای مشتریان همراه باشد، اظهار کرد: می‌توان با استفاده از ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد، بسته‌های ترکیبی به صورت خلاقانه طراحی کرد، به طول مثال با منبت کاری که محصول ملایر است و ظرف داخلش محصول لالجین است، می‌توان به خوبی ظرفیت‌های استان را به گردشگران معرفی کرد، البته لازمه آن هماهنگی بین نهادهای مختلف است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به برپایی بازارچه دائمی فروش محصولات، بر لزوم توجه به این مسئله و فروش محصولات صنایع دستی تأکید کرد و گفت: از ظرفیت‌ خیابان بوعلی و خیابان اکباتان می‌توان گاهی از موارد به صورت موقت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود برای فعالان این عرصه، نبود بازار است، خاطرنشان کرد: بسیاری از فعالان صنایع دستی استان تأکید دارند که اگر بازار و محلی برای فروش داشته باشند، می‌توانند چند برابر تولید کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، تصریح کرد: بازار تنها بازار داخلی نیست و باید با حمایت از واحدهای تولیدی، شرایط صادرات را فراهم کنیم و خصوصا از ظرفیت کشورهای منطقه و بازار آنها به نحو احسن استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه برای موفقیت در عرصه تولید ثروت لازم است تا از تجربیات پیشکسوتان بازار و صادرکنندگان استفاده کنیم، یادآور شد: بسیاری از این افراد مشکلات را به‌خوبی می‌دانند و با راه برطرف سازی مشکلات آشنا هستند و می‌توان از آنها مشاوره گرفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با بیان اینکه استان باید جایگاه اصلی خودش در این عرصه پیدا کند، اظهار کرد: می‌توان مشکلات فعالان این عرصه احصا و توسط مدیر کل میراث فرهنگی در شورای اداری استان که به صورت ماهانه برگزار می‌شود، برای رفع آن مطرح شود.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha