یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ آیت ­الله اعرافی با سید عمار حکیم و جمعی از اساتید و فضلای بغداد دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سید عمار حکیم در ابتدای این جلسه ضمن اشاره به رابطه تاریخی عراق و ایران و حوزههای علمیه نجف و قم گفت: تقریب و انسجام بین آن دو حوزه به نفع اسلام و پیروان اهلبیت علیهمالسلام در سراسر جهان است.

وی به نقش فتوای حضرت آیت الله سیستانی در چرخش معادله تروریسم اشاره کرد و از نقش و فداکاری های حشدالشعبی و سایر نیروهای امنیتی کشور در آزادسازی عراق از دست تروریسم داعش و همچنین از نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به عراق و مقابله با تروریسم و قبل از آن حمایت، پشتیبانی و هدایت آن مجدد تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه اساتید و فضلای منطقه بغداد بر محورهایی از قبیل ضرورت توسعه مطالعات ادیانی و پاسخگویی به شبهات ادیان دیگر، ضرورت توانمندسازی مبلّغین به مهارت‌های روزآمد، لزوم اهتمام به مقابله با تهاجم فرهنگی و حفظ دین جوانان، نیازمندی به مبلّغین آشنا با گفتمان های جدید، ضرورت توجه به نیازهای مخاطبان و جوانان، ضرورت بازبینی متون آموزشی، لزوم اهتمام به ترجمه کتابها و منابع فارسی به زبان عربی اشاره کردند.

در این دیدار، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه ضمن ارائه گزارشی از برنامه ها و تحوّلات حوزه علمیه قم، به ضرورت تجدیدنظر مناهج و نظامات حوزوی با توجه به اصالت های حوزوی و توجه به سنّت های حوزوی اشاره کرد و در محورهای مورد سوال اساتید و فضلای حاضر در جلسه به برخی از برنامه‌های حوزه های علمیه در زمینه تبلیغ، دوره ها و مهارت های در حال اجرا، پژوهش های نوین، پاسخگویی به شبهات، توجه به فقه معاصر، بازبینی متون و نظامات آموزشی، اهتمام حوزه های علمیه به ترجمه منابع فارسی و بهره‌برداری از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی اشاره کرد.

آیت الله اعرافی ضمن تبیین جایگاه بلند حوزه علمیه نجف در دنیای اسلام و جهان شیعه و تأکید بر ضرورت حفظ استقلال و عظمت آن، ضرورت اهتمام و توجه به رهنمودهای مرجعیت عظمای حوزه نجف حضرت آیت الله سیستانی را خاطرنشان کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: افزایش تعامل ایران و عراق و حوزه‌های علیمه قم و نجف مورد تاکید مقام معظم رهبری است و ایشان نسبت به حفظ سنت‌های اصیل حوزوی تاکید دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha