دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شهید الداغی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان ضمن بازدید از مدارس علمیه شهرستان سبزوار و گفتگو با کادر، اساتید و مدیران این مدارس، بر مزار شهید الداغی نیز حاضر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان ضمن بازدید از مدرسه علمیه اهل بیت سبزوار در جمع طلاب، مدیران و کادر مدرسه گفت: مسئله برنامه محوری و اجرای یک برنامه بدون توجه و اهتمام به کیفیت و کارآمدی آن در بدنه مجموعه های اداری و سازمانی، آسیب بزرگی است.
وی با اشاره به پیگیری برنامه نظام جامع آموزش حوزه علمیه خراسان، تصریح کرد: نظام جامع آموزش حوزه علمیه خراسان تربیت محور بوده و اساس این برنامه مبتنی بر تربیت است؛ همچنین در آن به اقتضائات شهرستان ها نیز توجه می شود به گونه ای که اگر در شهری فرقه ای وجود دارد، طلاب در درس های خود با آن آشنا شده و سپس وارد میدان پاسخگویی می شوند.
مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که مرکز مدیریت می بایست کمترین تصدی گری و مدارس علمیه بیشترین نقش را ایفا کنند، به مسئله ارزیابی و سطح بندی مدارس علمیه اشاره و ابراز کرد: مبتنی بر همین فعال شدن ظرفیت مدارس علمیه، مدارس ارزیابی و سطح بندی خواهند شد و مدارس که بلوغ کافی را داشته باشند، بخشی از فعالیت ها به آن ها واگذار خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین خیاط ضمن اشاره به پیگیری مشکلات معیشت طلاب حوزه علمیه خراسان، آن را از جمله مهمترین دغدغه های این مرکز عنوان و خاطر نشان کرد: حوزه علمیه خراسان در طول ماه های اخیر تاکنون سه بار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی را در مشهد ملاقات و فراکسیون روحانیت را پای کار آورده اند و به جد، پیگیر معیشت هستند.
طرح موضوع ضرورت هدایت و مشاوره تحصیلی در حوزه علمیه خراسان و تدوین برنامه آن در قالب نظام جامع آموزش این حوزه، از جمله دیگر محورهای مورد بحث در این نشست بود که با تبادل نظر کادر مدرسه نیز همراه شد.


انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha