یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / شورای فرهنگ عمومی استان همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه بر تشکیل کمیته رصد به صورت دائمی، تأکید داریم، گفت: اگر به درستی میدان را رصد نکنیم و تشخیص درستی از میدان نداشته باشیم، نمی‌توانیم تصمیمی درست برای حل مشکلات و مسائل اجتماعی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با تقدیر از دغدغه مدیران استان در راستای برنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، اظهار داشت: مسئله اقتصاد و مسکن می‌تواند زیر بنای حفظ و تحول در فرهنگ باشد و اقدام اخیر در ایجاد شهرک پرواز در همدان، اقدامی قابل تقدیر است که می‌تواند در مساله فرهنگ موثر باشد.

وی با بیان اینکه در این طرح پیوست فرهنگی مورد توجه قرار گیرد، گفت: در کنار این خبر خوب، می‌توان پیرو مصوبات قانون جوانی جمعیت، زمین رایگان هم در اختیار خانواده‌هایی که مشمول این طرح می‌شوند قرار دهیم و شنونده این خبر خوب هم باشیم.

در شروع هر جلسه میزان عملیاتی شدن مصوبات جلسه قبلی بررسی شود

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه طبق مصوبات جلسه قبلی مقرر شد تا در شروع هر جلسه میزان عملیاتی شدن مصوبات هر جلسه بررسی شود، یادآور شد: نیازمند فعال شدن کمیته رصد و نظارت هستیم تا ضمن بررسی مصوبات و گزارشات، بر انجام فعالیت‌ها نیز نظارت داشته باشد.

وی با بیان اینکه بر تشکیل کمیته رصد به صورت دائمی، تأکید داریم، گفت: اگر به درستی میدان را رصد نکنیم و تشخیص درستی از میدان نداشته باشیم، نمی‌توانیم تصمیمی درست برای حل مشکلات و مسائل اجتماعی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های موجود در عرصه فرهنگ و ورزش که در اختیار ادارات است، باید در عرصه استفاده جوانان و نوجوان به کار گرفته شود، اظهار کرد: بعضی از مجموعه‌ها نسبت به ظرفیت‌های فرهنگی موجود، دارای نگاهی اقتصادی و درآمد زایی هستند.

وی تصریح کرد: اگر مجموعه‌ای به لحاظ مشکلات اقتصادی این کار را انجام می‌دهد، باید گفت آن نوجوانی که از مناطق کم‌برخوردار در باشگاه حاضر می‌شود نیز با مشکلات مالی روبرو است و باید هزینه‌ زیادی برای باشگاه پرداخت کند و باید نسبت به آنها نیز حساس باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه ورزش باید آسان و ارزان باشد، خاطرنشان کرد: خواهش بنده بر این است که توجه کنیم تا ظرفیت‌های موجود در اختیار نسل جوان قرار دهیم و باور داشته باشیم تسهیل در دسترسی جوانان به ورزش و باشگاه، سرمایه گذاری عظیمی است.

ظرفیت‌های موجود در عرصه فرهنگ و ورزشی در اختیار جوانان و نوجوان قرار گیرد

وی یادآور شد: داشتن نگاه درآمد زایی در این عرصه، به جامعه و جوانان آسیب می‌زند.

امام جمعه همدان، همچنین با تأکید بر اینکه در بحث اردوگاه‌ها، صرف توجه به سخت افزار، تربیت ایجاد نمی‌کند، اظهار کرد: برنامه نرم افزاری در این حوزه خیلی مهم است و نیازمند مربیانی هستیم که قشر نوجوان را به خوبی بشناسد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و حضور ۱۰ نفر مربی متخصص در حوزه کودک و نوجوان در اردوگاه‌های تربیتی همدان از مصوبات شورای فرهنگ بود، یادآور شد: نوجوان امروز ما با نوجوان ۱۰ سال پیش متفاوت است و این وظیفه مربی است که با شناخت این تفاوت‌ها، مهارت ارتباط با دانش‌آموزان را داشته باشد.

وی خواستار توجه به هیئت‌های دانش‌آموزی خصوصا در ایام محرم و صفر شد و گفت: در مجموعه آفتابگردان هزار دانش‌آموز حضور دارند و به کار تربیتی مشغول هستند، اما این مجموعه و مجموعه‌های مشابه نیازمند حمایت هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با بیان اینکه در شهر، زیر ساخت ورزش همگانی فراهم شود، اظهار کرد: اگر از نسل جوان مطالباتی داریم، باید بدانیم که در مقابل آن ضروری است جایگزینی نیز به آنها ارائه کنیم.

وی یادآور شد: دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی که در ایام تابستان کلاس‌هایی را برگزار می‌کنند، خوب است تا شورای فرهنگ نسبت به برنامه‌های آنها نظارت داشته باشد.

امام جمعه همدان، با گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت امیر(ع) و حضرت فاطمه(س)، گفت: دانشگاه‌ها در برگزاری مراسم ازدواج دانشجویی و توسعه ازدواج آسان در جامعه نقش به‌سزایی دارند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha