شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ در جلسه جامعه روحانیت شیراز با انتقاد از گرانی اجناس و اقلام مورد نیاز مردم، اظهار شد که چرا هندوانه سر زمین کشاورزی هزار و ۲۰۰ تومان است اما در میدان میوه و تره‌بار ۷ هزار تومان و به دست مردم کلیویی ۱۰ هزار تومان می رسد، مردم که نباید پول اجاره میدان را بدهند، چرا جهاد کشاورزی در این رابطه کاری نمی کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن مرادی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن استان فارس در جلسه جامعه روحانیت شیراز که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در اداره کل این مجموعه با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: کشاورزی در دین اسلام و آیات قرآن از مقدس ترین و حلال ترین شغل ها است و پس از آن نیز دامداری در همین ردیف قرار می گیرد.

وی با اشاره به روایات اهل بیت(ع) اضافه کرد: در بسیاری از روایات می خوانیم که تمام انبیا(ص) بخشی از زندگی خود را در کار زارعت گذرانده اند؛ یکی از دستاورد های انقلاب اسلامی عبارت است از سازمان جهاد کشاورزی، در واقع در زمان طاغوت بسیاری از مواد غذایی وارداتی بود که حدود ۲۵ میلیون تن می شد، اما اکنون نظام مقدس اسلامی خود ۱۲۵ میلیون تن مواد غذایی را دارا است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن استان فارس خاطرنشان کرد: در ارتباط با دوران دفاع مقدس باید گفت که در طول این مدت عزیزان جهاد ۵ قرارگاه عملیاتی در دفاع مقدس داشته اند، ۴۵ گردان عملیاتی و ۶ تیپ برای ساخت سنگر داشتند، خلاصه عملکرد، احداث ۶ هزار کیلومتر جاده، هزار و ۹۰۰ کیلومتر خاکریز، ساخت ۲۰۰ هزار سنگر، ۳۹۰ دژ ، ۹۵ هزار کانال آبی و خاکی، و ۲ هزا رو ۵۰۰ سکوی موشکی ساخته اند.

وی تصریح کرد: رزمندگان جهاد کشاورزی همچنین در دفاع مقدس موفق به ساخت پل خیبر به طول ۱۴ کیلومتر در عمق نی زار و احداث جاده سید الشهدا به طول ۱۶ کیلومتر شده اند، اما اوج ایثار و فداکاری در ساخت پل بعث بر روی اروند بود، این پل وحشی ترین رودخانه دنیا است، هر شش ساعت یک بار جزر و مد دارد عمق آن از ۵ متر تا ۲۵ متر می رسد و عرض آن از ۲۵ متر تا هزار و ۵۰۰ متر است، جوشکاری در عمق آب برای اولین بار در این پل اتفاق افتاد، ساخت پل ۳۰ روز زمان بود اما برای بازکردن آن چندین سال به طول انجامید، لقب سنگر سازان بی سنگر که امام(ره) به این افراد داد واقعا شایسته آنان بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن استان فارس در خصوص محصولات تراریخته نیز گفت: امیدواریم ابهاماتی که در خصوص محصولات تراریخته وجود دارد روشن شود.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام صمدی امام جمعه نوبندگان فسا نیز عنوان کرد: اگر بخواهیم مشکلات کشاورزی برطرف شود و رونق پیدا کند باید اداره کل جهاد کشاورزی از امکاناتی که دارد تسهیلاتی را به کشاورزان اعطا کند،

وی در خصوص دامداری افزود: اگر جهاد کشاورزی همکاری لازم را با دامداران داشته باشد، زمینه در این شهرستان آماده است تا افراد تولیدات خود را در همان محل انجام دهند تا به خود کفایی برسیم، نوبندگان فسا خود منبع تولید گوشت قرمز است؛ متاسفانه خود شهرستان مکان قاچاق دام است، جهاد آنچنان که باید و شاید حمایت نمی کند، این موجب می شود کشاورزی به روش سنتی صورت گیرد، اداره جهاد باید راهنمایی انجام دهد که چه کشتی در منطقه صورت گیرد.

حجت الاسلام محمد عباس پور مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه فارس نیز در ادامه این جلسه گرانی های اجناس و اقلام مورد نیاز مردم را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: با توجه به اینکه گوشت قرمز و مرغ گران شده و روحانیت دغدغه مردم دارد باید در این شرایط دشوار که مردم توان خرید ندارند کار اساسی صورت گیرد.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری شعار سال را مهار تورم فرمودند اما تورم افسار گسیخته می شود، باید فرمایش مقام معظم رهبری را مسئولان اجرا کنند.

عضو جامعه روحانیت شیراز تاکید کرد: تبلیغ و تبیین برنامه های جهاد کشاورزی باید مداوم صورت گیرد، مدیران شهرستان های مختلف در شهرستان ها باید به میان طلاب بیایند و برنامه ها را بیان کنند تا امیدی در جامعه شکل گیرد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام مجدالدین تجرد عضو دیگر جامعه روحانیت شیراز نیز بیان داشت: موضوع فعالیت های جهاد سازندگی در جبهه ها بسیار عالی بود، متأسفانه این روز ها فرامورش شده است، از این رو باید فعالیت های جهاد تبیین شود.

وی در خصوص گرانی های افسار گسیخته نیز عنوان کرد: گرانی میوه ها برای مردم دشوار است، ضابطه ای در قیمت میوه ها وجود ندارد.

حجت الاسلام جواد قاسمی عضو جامعه روحانیت نیز در ادامه به حفاظت از منابع طبیعی پرداخت و بیان کرد: اینکه نتوانیم جلوی تخریب منابع طبیعی را بگیریم یک کار امکان ناپذیر است؛ پدیده جنگل خواری مختص شمال نیست، استان فارس دارای جنگ های وسیعی است، باید دید که در عمق این جنگل ها چه خبر است.

وی همچنین به دلالی در کشاورزی نیز اشاره کرد و اظهار کرد: باید دست دلال های کشاورزی را کوتاه کرد؛ چرا هندوانه سر زمین کشاورزی هزار و ۲۰۰ تومان است اما در میدان میوه و تره‌بار ۷ هزار تومان و به دست مردم کلیویی ۱۰ هزار تومان می رسد، مردم که نباید پول اجاره میدان را بدهند، چرا جهاد کشاورزی در این رابطه کاری نمی کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha