یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه / امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه از صاحب خانه‌ها می‌خواهیم تا در این ایام نسبت به مستأجران رحم داشته باشند، گفت: اگر مستأجر توان مالی ندارد، صاحبخانه شرایط او را در نظر بگیرد و بدانیم همه ما مسئول رفتار خود هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت‌الله سید مصطفی موسوی‌ اصفهانی امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا الهی، اظهار داشت: از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد، عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به دیدار پرسنل قوه قضاییه با رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: مقام معظم رهبری در این دیدار، قوه قضاییه را از مهمترین ستون‌های اصلی نظام دانستند و این یعنی افرادی که در دادگاه‌ها و مجموعه قوه قضاییه خدمت می‌کنند، مراقب باشند تا تقوای صد در صدی را درباره حقوق مردم رعایت کنند.

امام جمعه موقت همدان، با تأکید بر اینکه نباید تنها به دنبال افزایش آمار پرونده‌های مختومه باشیم، گفت: در قیامت آنچه مهم است بررسی حکم قاضی بر اساس موازین شرعی است نه تعداد آمار پرونده‌های مختومه.

وی با بیان اینکه قضات وجدانشان را بین خود و خدا حکم قرار دهند، یادآور شد: از مهمترین مسائل در هر مجموعه‌ای، تقویت نقاط قوت و به صفر رساندن نقاط ضعف است و این موضوع باید به‌صورت ویژه در قوه قضاییه مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله موسوی اصفهانی، افزود: فساد در درون قوه قضاییه هر چند کم، بازهم باید ریشه‌کن شود و لذا اگر فردی در این مجموعه طبق قانون عمل نمی‌کند و فسادش ثابت شده، باید بدون اغماض به صورت جدی با او برخورد شود و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، باید با افرادی که امنیت مردم را در فضای مجازی و غیر مجازی برهم می‌زنند، برخورد شود چرا که این کار آنها ضایع شدن حق مردم را به دنبال دارد.

وی با تأکید بر اینکه برخورد مناسب با مردم از دیگر نکاتی است که نه در قوه قضاییه که در همه نهادها و ادارات باید به آن توجه شود، گفت: ممکن است کسی در قوه قضاییه محکوم شده باشد، اما این دلیل نمی‌شود تا با او بدرفتاری شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به موسم حج و تبریک عید قربان، یادآور شد: انسان همانطور که به فکر ارتقای سرمایه‌های مادی است، برای بالا بردن معنویات خود نیز باید برنامه ریزی کند.

وی با بیان اینکه از صاحب خانه‌ها می‌خواهیم تا در این ایام نسبت به مستأجران رحم داشته باشند، یادآور شد: اگر مستأجر توان مالی ندارد، صاحبخانه شرایط او را در نظر بگیرد و بدانیم همه ما مسئول رفتار خود هستیم.

امام جمعه موقت همدان، با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی، خاطرنشان کرد: اگر روزی آمریکا به هواپیمای مسافربری ما حمله می‌کرد، اما امروز آمریکا جرأت ندارد به ایران نزدیک شود و همه می‌دانند اگر دشمنی بخواهد کوچکترین ضربه‌ای به جمهوری اسلامی بزند، عکس‌العمل شدیدی در انتظار او خواهد بود.

وی با تبریک میلاد امام هادی(ع)، گفت: زیارت جامعه کبیره به عنوان شناسنامه ائمه اطهار بهترین زیارتی محسوب می‌شود که در برابر هر امامی می‌توان قرائت کرد و زیارت غدیریه، دو یادگار مهم از امام هادی(ع) است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با تأکید بر اینکه هیچ حکومت و ملتی بدون ایراد و عیب نبوده و نیست، خاطرنشان کرد: برای اینکه جامعه‌ای مسیر رشد و تعالی را دنبال کند، لازم است تا نقاط ضعف شناسایی و نقاط قوت تقویت شود.

وی خواستار رفع دغدغه‌های مردم در عرصه‌های مختلف توسط دولتمردان شد و اظهار کرد: مشکلات معیشتی و اقتصادی امروز تبدیل به دغدغه اصلی مردم شده و لذا باید تلاش کنیم با کنترل و کاهش این گرانی‌ها، دغدغه مردم برطرف شود.

آیت الله موسوی اصفهانی، تصریح کرد: البته توجه به حل مشکلات باید به صورت همه گیر باشد، به بیان دیگر نباید تنها به موضوعات اقتصادی بپردازیم و از حل مشکلات دیگر جامعه خصوصا در عرصه فرهنگ غافل شویم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha