یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ش

حوزه / قائم مقام مدیرعامل آبفای کاشان با اشاره به جایگاه باورهای مذهبی در منطقه فرهنگی کاشان گفت: خواهش ما از ائمه جمعه و جماعات این است که از تریبون‌های خود برای تشریح وضعیت آبی منطقه استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، سید محمد مسافری قائم مقام مدیرعامل شرکت آبفای کاشان روز گذشته در جمع خبرنگاران، خشکسالی و بی‌آبی را بزرگترین بحران پیش روی منطقه دانست و اظهار داشت: تاسف انگیز است که همه نفس‌های به شماره افتاده طبیعت را می‌بینیم، ولی بی‌تفاوت از کنار آن عبور می‌کنیم.

مسافری، با اشاره به هفته صرفه‌جویی، افزود: قنات‌ها، آب انبارها و بناهای به جا مانده از گذشتگان نشان می‌دهد که نیاکان ما همه تلاش خود را برای حفظ آب به کار بسته‌اند، نگاه به اسطوره‌های ایران نشان دهنده جایگاه مقدس آب در فرهنگ ایرانی است و قرآن کریم نیز به صراحت از نقش آب در حیات هستی سخن گفته است و با وجود این همه پیشینه اعتقادی و فرهنگی، نباید امروز همچنان به دنبال نهادینه کردن مصرف بهینه آب باشیم.

وی تصریح کرد: در هفته صرفه‌جویی تلاش کرده‌ایم با بهره‌گیری از ظرفیت هنر و رسانه، تصویر واقعی وضعیت موجود را به جامعه منتقل کنیم، اما توان آبفا برای انتقال این پیام به جامعه محدود است و این موضوع نیازمند یک عزم عمومی است، صیانت از آب، مسئولیت اجتماعی، شرعی و انسانی تک تک ماست و طبیعتا از هنرمندان، فعالان محیط زیستی، خبرنگاران و فرهنگیان انتظار بیشتری در این زمینه وجود دارد.

قائم مقام مدیرعامل آبفای کاشان با اشاره به جایگاه باورهای مذهبی در منطقه فرهنگی کاشان، یادآور شد: خواهش ما از ائمه جمعه و جماعات این است که از تریبونه‌های خود برای تشریح وضعیت آبی منطقه استفاده کنند، امروزه اسراف و مصرف نادرست آب مصادیق متعددی دارد که متاسفانه به درستی برای جامعه تبیین نشده و لذا افرادی بدون آنکه بدانند چه بر سر منابع آبی منطقه می‌آورند، آن را اسراف می‌کنند.

مسافری خاطرنشان کرد: تلاش شده از ظرفیت همه رسانه‌های منطقه برای انتشار پیام‌های متناسب با هفته صرفه جویی استفاده شود و امیدواریم به زودی با همکاری مدیران این رسانه‌ها، بتوانیم ساز و کاری را طراحی کنیم که موضوع آب، به موضوع ثابت رسانه‌های کاشان تبدیل شود.

وی از برنامه ریزی متفاوت آبفا در هفته صرفه جویی خبر داد و گفت: امسال، تلاش کرده‌ایم، از ظرفیت هنر، برای آموزش شهروندان در موضوعات مرتبط با آب، بهره بیشتری ببریم که اجرای چندین تئاتر خیابانی و برگزاری یک جشن بزرگ همزمان با عیدسعید قربان در تالار شهر از ویژه برنامه‌های آبفا در هفته آینده خواهد بود.

قائم مقام مدیرعامل آبفای کاشان برگزاری تورهای یک روزه و دوره‌های آموزشی برای اقشار مختلف جامعه، راه اندازی کاروان کودکان همیار آب و همچنین برگزاری مسابقه فرهنگی هنری با موضوع مدیریت مصرف آب و در محورهای نقاشی، کاریکاتور، فیلم و عکس را از دیگر برنامه‌های این شرکت در هفته روابط عمومی دانست و گفت: هدف از برگزاری این تورها و دوره‌ها، آشناشدن بیشتر افراد تأثیرگذار اجتماعی با مسائل حوزه آبی کاشان بود.

مسافری گفت: با توجه به جایگاه فرهنگی و مذهبی کاشان و نیاز منطقه، یک اثر نیز در حوزه آب آماده شده، که امیدواریم مراسم رونمایی از آن در آینده نزدیک برگزار شود.

قائم مقام مدیرعامل آبفای کاشان تصریح کرد: در سال‌های گذشته، اول تا هفتم تیرماه را هفته صرفه جویی می‌نامیدند و امسال چند روز به زمان مقرر، اعلام شد که برنامه‌های هفته صرفه جویی در هفته آخر خرداد برگزار شود، اما با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده، برنامه‌های روابط عمومی آبفای کاشان در فاصله زمانی اول تا هفتم تیر ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha