یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
انتخاب همسر

اولین مرکز تخصصی انتخاب همسر به همت اداره کل ورزش و جوانان و امور بانوان و خانواده استانداری و با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی تحت عنوان «همره» در استان اصفهان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، هومن هاشمی نژاد، شب گذشته در مراسم افتتاح اولین مرکز تخصصی انتخاب همسر«هم ره» اظهار کرد: این مرکز با مجوز رسمی از سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت ورزش و جوانان کشور در شهر اصفهان برای افرادی که تصمیم به ازدواج دائم دارند، راه اندازی شده، در این مراکز مشاوره های قبل ازدواج تا پس از عقد و زندگی زناشویی ادامه دارد.

وی افزود: وجه تمایز این موسسه با دیگر مراکز همسان گزینی، ارزیابی و مداخله در حوزه توانمندسازی و مهارت افزایی فرد قبل از ورود به ازدواج است.

مدیر مرکز «هم ره»در ادامه ارزیابی و مصاحبه در ابتدای ثبت‌نام، برگزاری جلسات مهارت‌افزایی فردی، همسان‌گزینی و معرفی برای ازدواج دائم و همیاری فرد در مراحل مختلف خواستگاری، عقد و... را از دیگر خدمات این موسسه به مراجعین عنوان و خاطرنشان کرد: نحوه ثبت نام در این مرکز از طریق شبکه های اجتماعی بله، روبیکا و ایتا به نشانی hamrah_isf است.

جواد محمدی، مدیرکل اداره ورزش و جوانان اصفهان نیز در مراسم افتتاحیه اظهار کرد: امیدواریم با برنامه ریزی خوبی که چنین مراکزی در نهضت صحیح ازدواج، همکفوگزینی، مشاوره در مراحل پیش و پس از ازدواج انجام می دهند شاهد افزایش نرخ ازدواج با استحکام خوبی باشیم، خانواده خوب فرزندان خوبی به جامعه تحویل خواهد داد و همین امر موجب پیشرفت کشور در عرصه های مختلف می شود.

مرضیه استکی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان هم با اشاره به جای خالی چنین مراکزی در کشور بیان کرد: دغدغه اصلی ما در واحد امور بانوان و خانواده استانداری، تشکیل خانواده پایدار و ازدواج کیفی است که امید است با تاسیس چنین مراکزی آسیب های اجتماعی خانواده که ازدواج های نامناسب یکی از علت های آن است کاهش یابد.

گفتنی است افتتاحیه این مرکز با حضور مسئولین استانی، فعالین فرهنگی و جمعی از کنشگران حوزه خانواده و ازدواج برگزار شد، در راستای اجرای ماده ۳۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با همکاری وزارت ورزش و جوانان و سازمان تبلیغات اسلامی تعداد بیشتری از مراکز انتخاب همسر در حوزه خانواده و ازدواج فعال خواهند شد که در حال حاضر ۴۰۰ مرکز در صف دریافت مجوز قرار دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha