شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
همایش مبلغان دهه ولایت دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان

همایش مبلغان دهه ولایت دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام دبیری فرد امروز در همایش مبلغان دهه ولایت دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان، در سالن اجتماعات این دفتر ضمن گرامیداشت دهه ولایت بیان کرد: شیطان برای هر فرد و هر زمان و مکانی نقشه ای دارد و این حیله ها تا زمان مرگ انسان نیز ادامه دارد.

وی افزود: روزی توطئه زن زندگی آزادی مطرح می شود و روزی دیگر موضوع جدیدی منتشر می کنند، در این میان مابه عنوان مبلغان دین باید روی چه نقطه تکیه کنیم که بتوانیم در مقابل همه این توطئه های شیطانی مقابله کنیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان به بیانی از حضرت امیرالمومنین(ع) در خطبه‌ نهج‌البلاغه به آن اشاره کرد که علت بعثت پیامبر و پیامبران بزرگ الهی را این‌گونه معرفی کرده است: "لِیَستَأدُوهُم مِیثاقَ فِطرَتِهِ وَ یُذَکِروهُم مَنسِیَ نِعمَتِهِ ... وَ یُثیروا لَهُم دَفائِنَ العُقول"؛ انسان‌ها را به فطرت انسانی و سرشت انسانیت که همراه با شرف و کرامت است برگردانَد؛ نعمت‌های فراموش‌شده‌ الهی را به یاد آنها بیاورَد و خِرَدهای دفن‌شده را مبعوث کند.

وی تاکید کرد: اگر جامعه‌ اسلامی به همین یک دستور عمل کند، یعنی نیروی فکر را، به کارگیری اندیشه و خِرَد را در میان خود یک امر رایج و عمومی قرار بدهد، عمده‌ مشکلات بشر و عمده‌ مشکلات جامعه‌ اسلامی حل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی در این مراسم به اهمیت غدیر در متون دینی اشاره کرد و بیان داشت: فرات بن احنف می گوید: از امام جعفر صادق(علیه السلام)، پرسیدم: فدایت شوم، آیا مسلمانان عیدی بالاتر از عید فطر و عید قربان و روز جمعه و روز عرفه دارند؟ امام فرمود: آری! بالاترین و بزرگ‌ترین و شریف ترین اعیاد روزی است که خدا دین را در آن روز کامل گردانید، و این آیه را بر پیامبرش محمد(ص) نازل فرمود: "الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا". ایشان ادامه داد سؤال کردم: آن چه روزی است؟ فرمود: انبیای بنی اسراییل وقتی وصیت و امامت را به نفر بعد از خودشان واگذار می کردند، آن روز را عید قرار می دادند، و این روز هم روزی است که پیامبر(ص) امام علی(ع) را رهبر مردم قرار داد، و در آن روز چیزهایی نازل شد، و دین کمال یافت و نعمت بر مؤمنان تمام گردید.

در این نشست مجموعه دو جلدی کتاب جنگ جمل تألیف حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی به مبلغان اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسن IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    0 0
    مسخره است واقعا ایم همایش برگزار شد تا دوتا حدیث بخوانند!؟ پس برنامه ریزی کو!