یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه شبانکاره

حوزه/ امام جمعه شبانکاره گفت: عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در پیمان همکاری‌های شانگهای، نقطه آشکارساز سیاست خارجی پویا، چند وجهی و متوازن کشورمان در نظام بین‌الملل محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد پردل امام جمعه شبانکاره در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شبانکاره ضمن تبریک عید غدیرخم، اظهار داشت: غدیر روز بزرگ، روز گشایش، تکامل، عهد و پیمان، تبیین و جدایی پیمان‌ها از نفاق و انکار و رسوایی مرتدین و بیان حقایق، راندن شیطان، برهان، تفکیک حق و باطل، ارشاد و راهنمایی، آزمون، اوصیای انبیا، آسایش و آسودگی و روز آشکاری اسرار است.

وی افزود: عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در پیمان همکاری‌های شانگهای، نقطه آشکارساز سیاست خارجی پویا، چند وجهی و متوازن کشورمان در نظام بین‌الملل محسوب می‌شود.

امام جمعه شبانکاره با بیان اینکه نگاه به شرق به معنی هم‌افزایی راهبردی میان ایران، روسیه و چین در برابر تهدیدات مشترک غرب است، گفت: عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای به طور طبیعی منجر به نارضایتی و وحشت طرف غربی شده و تبلور خشم و شانتاژ رسانه‌های غربی و ضد انقلاب را در پی داشته است.

حجت الاسلام پردل با اشاره به راهبرد ایران برای تنوع‌بخشی به کریدورهای ترانزیتی، ادامه داد: ایران در سال‌های اخیر نقش مهمی در کریدورهای ریلی آسیا برعهده گرفته و به عبارتی پل ارتباطی شرق و غرب به شمار می‌رود.

وی با اشاره به دومینوی بحران در فرانسه، عنوان کرد: فرانسه دولتش در خصوص اغتشاشات ایران دخیل بود و خوابی را که برای ناآرامی در ایران دیده بود امروز تعبیرش به خودش بازگشته است.

حجت الاسلام پردل ضمن محکوم کردن اقدام موهن هتک حرمت قرآن کریم، عنوان کرد: پیگیری‌های حقوقی و قضایی این حادثه تلخ در عرصه بین‌الملل ضروری است و جوانان غربی را به بازخوانی دو نامه‌ کوتاه ولی عمیق و پُرمحتوای رهبر معظم انقلاب در سال‌های ۹۳ و ۹۴ دعوت می‌کنیم.

امام جمعه شبانکاره با بیان اینکه فضای مجازی امنیت روانی مردم را در بخشی از بین برده است، گفت: با این سروصداها و اختلافات و تنش‌ها در فضای مجازی و حقیقی، منطقه هیچ پیشرفتی نخواهد کرد، فضای مجازی در منطقه تبدیل به علتی برای اختلاف، دودستگی و تنش شده است.

وی با بیان اینکه باید انتقاد سازنده همراه با راهکار صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: منطقه بیشتر از هر چیزی نیاز به آرامش دارد و در فضای همدلی و همراهی و آرامش پیشرفت حاصل خواهد شد، چرا که همه مسئولین به نوبه خود تلاش می‌کنند و پیگیر کمبودها و مشکلات هستند و کسی کوتاهی نمی‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha