یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام موسوی اعظم یاسوج

حوزه / امام جمعه موقت یاسوج، ترویج غدیر و ولایت حضرت علی(ع) را نیازمند تبیین نظام ولایی دانست و گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمود در آخرت خداوند همه مردگان را زنده می‌کند تا ما نتیجه اعمال خود را ببینیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام سید صالح موسوی اعظم امام جمعه موقت شهر یاسوج در خطبه‌های این هفته با اشاره به انجام دادن کارهای خیر و دستگیری از همنوعان خود، اظهار داشت: وقتی کار خیری به وسیله یک انسان انجام می‌شود، در درون خود احساس آرامش می‌کند، کسانی که نفس لوامه دارند وقتی کار خوبی و مثبتی انجام می‌دهند احساس آرامش دارند.

امام جمعه موقت یاسوج در ادامه به نقش نفس لوامه اشاره کرد و گفت: در مقابل کار خیر، اگر از کسی کار ناپسندی روی دهد نفس لوامه باعث می‌شود بعد از انجام آن کار ناپسند خود را ملامت، نکوهش و سرزنش کند و به نوعی از انجام دادن کار که مورد رضا و رغبت خداوند متعال نمی‌باشد، پشیمان می‌شود.

حجت الاسلام موسوی اعظم عنوان کرد: انسان‌های اهل باور نیز در روز قیامت خود را ملامت می‌کنند، که چرا از عمر و چند صباحی که در دنیای فانی در دنیا بودند، بهتر استفاده نکردند و به انجام کارهایی که مورد مقبول حق بود به درستی استفاده نکردند.

وی افزود: لحظاتی که در آن هستیم را باید غنیمت بشماریم و تا می‌توانیم کارهای خیر و خدا پسندانه انجام دهیم.

وی گفت: انسان‌هایی هستند که در آن دنیا افسوس می‌خورند که کاش بیشتر عمل خیر و کارهای مثبت انجام می‌دادیم، اما افرادی هستند که کارنامه اعمال آن‌ها تاریک است و افسوس دیگر کارساز نیست، آن‌ها با اعمال بد، دنیا و آخرت خود را تباه کردند.

وی ادامه داد: افرادی که توبه آنها واقعی باشد و با قلب خود استغفار کنند و دیگر کارهای ناپسند گذشته را انجام ندهند، مورد عنایت پروردگار قرار می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه خشنودی خداوند نصیب کسانی است که به ولایت حضرت علی(ع) اعتقاد دارند، یادآور شد: خداوند تبارک و تعالی هدایت افراد جامعه را به دست هر انسانی نمی‌دهند و انتصاب اهل بیت به دستور پروردگار است.

امام جمعه موقت یاسوج، با اشاره به اینکه اولین کسی که به پروردگار و حضرت محمد(ص) ایمان آورد و مسلمان شد، حضرت علی(ع) بود، خاطرنشان کرد: در حقیقت مسلمان واقعی کسی است که به اهل بیت(ع) و خداوند بزرگ ایمان آورده و مهر آنها را در دل خود پرورش داده باشد.

حجت الاسلام موسوی اعظم، ترویج غدیر و ولایت حضرت علی(ع) را نیازمند تبیین نظام ولایی دانست و گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمود در آخرت خداوند همه مردگان را زنده می‌کند تا ما نتیجه اعمال خود را ببینیم.

وی با اشاره به موکب‌ها و غرفه‌های غدیری ایجاد شده در یکی از خیابان‌های اصلی شهر یاسوج که رنگ و بوی خاصی به این شهر داد، عنوان کرد: امروز بر پایی غرفه‌ها در مرکز شهر یاسوج به مناسبت عید غدیر باعث شور و شوق زیادی در شهروندان شد و جا دارد از این کار بسیار پسندیده تشکر شود و امید است در سال‌های آینده شاهد این نوع فعالیت‌های فرهنگی باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha