چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
تصاویر/گفتگوی طلاب حوزه علمیه خواهران با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان

حوزه/ مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت آمنه (س) گفت: طلبه علاوه بر کسب قوت علمی و پژوهشی باید مهارت‌هایی مانند مهارت ارتباط با مخاطب در سنین مختلف، مهارت زندگی، مهارت رسانه و فضای مجازی، مهارت نوشتن مقاله و تالیف کتاب، مهارت جهاد تبیین با رویکردهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، پاسخ به شبهات اعتقادی، مهارت‌های ورزشی و... فرا بگیرد.

خانم سائری، مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت آمنه سلام الله علیها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه ظرفیت پذیرش حوزه علمیه در سطح ۲ و۳ حدودا ۳۰۰ نفر است، عنوان کرد: شرایط پذیرش طلاب در سطح ۲، فارغ التحصیلان دیپلم به بالا است که باید در آزمون ورودی شرکت کنند و بعد از قبولی در آزمون در مصاحبه مورد ارزیابی مهارتی قرار می‌گیرند.

وی افزود: در صورتی که دغدغه فعالیت علمی، پژوهشی و فرهنگی بارویکرد حفظ ارزش‌های انقلابی احصاء شوند در اولویت اول پذیرش قرار می‌گیرند. در صورتی پذیرش قطعی می‌شود که تحقیقات میدانی در خصوص فرد مورد نظر نیز مثبت باشد.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت آمنه (س) ادامه داد: در سطح ۳ در دو رشته تخصصی کلام گرایش امامت و رشته تربیت دینی کودک و نوجوان پذیرش صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: طلاب سطح ۳ در دو رشته نیز ازبین فارغ التحصیلان سطح ۲ بعد از آزمون ورودی و مصاحبه تخصصی و طی مراحلی که در مورد پذیرش سطح ۲ مطرح شد انتخاب می‌شوند. البته باید در دوران تحصیل از فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیز باز نمانند.

سائری اظهار کرد: طلبه علاوه بر کسب قوت علمی و پژوهشی باید مهارت‌هایی مانند مهارت ارتباط با مخاطب در سنین مختلف، مهارت زندگی، مهارت رسانه و فضای مجازی، مهارت نوشتن مقاله و تالیف کتاب، مهارت جهاد تبیین بارویکردهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، پاسخ به شبهات اعتقادی، مهارت‌های ورزشی و... فرا بگیرد.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت آمنه (س) افزود: به همین دلیل بعد از مصاحبه نظری، برای ورودی‌های جدید، اردویی برای احصاء مهارت‌های نقد فیلم، گفت‌وگو و تحلیل، پاسخ به شبهات سیاسی و اعتقادی، بازی و سرگرمی با حضور کارشناسان برگزار می‌شود.

وی گفت: برای آمادگی بیشتر طلاب در مواجهه با رویدادهای جامعه کارگاه‌های مختلفی در پاسخ به شبهات فقهی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود که آموزش سواد رسانه، مربی گری کودک و نوجوان، مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های هنر ارتباط با کودک و نوجوان و جوان، تربیت زباندان برای اعزام به اربعین، و تربیت متخصص زباندان در فضای مجازی، تربیت نیروی متخصص در جهاد تبیین و اعزام به مراکز فرهنگی و اجتماعی، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها و... از جمله آن‌ها است.

ا۶۲/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha