چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
نادر رنجبر

حوزه/مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: کسی که ادعای دینداری و مسلمان بودن دارد باید به نماز اهمیت دهد و کسی که به نماز اهمیت ندهد انگار دین و مسلمانی او ستون و تکیه گاهی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، مراسم اختتامیه دوره طرح میثاق طلبگی امروز در مدرسه خاتم الانبیاء (ص) سنندج برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر در این مراسم اظهار داشت: در روایت آمده است که نماز ستون و عماد دین است زیرا اگر این ستون که نماز است، نباشد این خیمه نمی تواند پا برجا بماند.

استاد حوزه ادامه داد: کسی که ادعای دینداری و مسلمان بودن دارد باید به نماز اهمیت دهد و کسی که به نماز اهمیت ندهد انگار دین و مسلمانی او ستون و تکیه گاهی ندارد، لذا باید به مسئله نماز بسیار توجه ویژه ای داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر یادآور شد: نماز عامل وصل بنده به خداوند متعال است و پروردگار متعال در قرآن می فرماید: من انس و جن را خلق نکردم مگر اینکه مرا عبادت کنند، بنابراین انسان بندگی خود را نسبت به خدا در نماز نشان می دهد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: نماز یک زمینه ای برای بنده مهیا می کند که با خدای خود صحبت کند و خداوند در نماز به بنده خویش توجه دارد.

وی اضافه کرد: در کتاب « گناهان کبیره» شهید دستغیب درباره ترک نماز برخی از روایت های تکان دهنده را آورده است و در این کتاب می خوانیم کسی که نماز را بجا نمی آورد، اگر کسی به او غذا و یا لباسی بدهد مانند آن است که ۷۰ پیامبر را کشته باشد، لذا اگر به نماز اهمیت ندهیم بدانیم که در مسیر بندگی خدا هرگز نمی توانیم موفق باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر اظهار کرد: نکته دیگری که باید انسان به آن توجه کند، ارتباط با امام عصر(عج) است. بنابراین انسان باید تلاش کند که از یک طرف اهل نماز باشد و از طرف دیگر اهل ارتباط با اهل بیت علیهم السلام باشد.

وی عنوان کرد: شیطان تلاش می کند که انسان از امام عصر دور شود، لذا باید توجه داشته باشیم که دل‌هایمان را به امام زمان نزدیک کنیم و کارهایی که باعث ناراحتی امام عصر(عج) می‌شود را انجام ندهیم.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر خطاب به طلاب حاضر در این دوره با اشاره به جایگاه والای والدین در دین اسلام، بیان کرد: خداوند به انسان می گوید که به پدر ومادر خود احسان کنید و کسانی که در زندگی خود موفق بوده اند، به والدین خود احترام گذاشته اند و عکس آن هم صادق است، بنابراین اکنون که به منزل خود برمی گردید پدر و مادر شما باید این تغییرات مثبت را در شما احساس کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha