یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام حسنعلی خوئینی معاون امور فرهنگی و آموزشی

حوزه/ معاون امور فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: باتوجه به اینکه امنیت غذایی مردم، همچنین غذای حلال، یکی از خطوط قرمز مهم جامعه اسلامی است، بنابراین نمایندگی ولی فقیه در وزارت کشاورزی وجود دارد و جمعی از روحانیون در زیر مجموعه نمایندگی ولی فقیه در کشور مشغول فعالیت هستند تا برای نظارت ذبح شرعی حیوانات در کشتارگاه‌ها و همچنین فعالیت‌های فرهنگی در وزارت خانه مسائل را پیگیری کنند.

حجت‌الاسلام حسنعلی خوئینی معاون امور فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، در حاشیه برگزاری دومین اجلاسیه سراسری روحانیون حوزه‌های نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی، اظهار داشت: این دوره توجیهی و آموزشی با هدف اطلاع و ابلاغ برنامه‌های سال ۱۴۰۲ و تبیین فعالیت‌ها برگزار شده است که در آن با ابتکار عمل‌ها، شیوه‌ها در حوزه‌های مختلف آشنا خواهند شد.

وی با بیان اینکه برگزاری این برنامه در جوار بارگاه امام رضا(ع) بُعد معنوی کار را افرایش داده است، افزود: حدود ۴۰۰ نفر از روحانیون، پرسنل عقیدتی فرهنگی و مسئولان دفاتر شهرستان‌ها از تمامی استان‌های کشور در این اجلاسیه شرکت کردند، همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته کشوری در این دوره توجیهی، آموزشی برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چه نیازی به حضور طلاب و مبلغان در جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: باتوجه به اینکه امنیت غذایی مردم، همچنین غذای حلال، یکی از خطوط قرمز مهم جامعه اسلامی است، بنابراین نمایندگی ولی فقیه در وزارت کشاورزی وجود دارد و جمعی از روحانیون در زیر مجموعه نمایندگی ولی فقیه در کشور مشغول فعالیت هستند تا برای نظارت ذبح شرعی حیوانات در کشتارگاه‌ها و همچنین فعالیت‌های فرهنگی در وزارت خانه مسائل را پیگیری کنند.

معاون امور فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی، به تشریح نتایج این اجلاسیه پرداخت و گفت: فرآیندها و فعالیت‌ها به حوزه نمایندگی ولی فقیه از طرف مقام معظم رهبری ابلاغ شده و با قوت پیگیری خواهد شد، از جمله فعالیت‌های فرهنگی، نظارت‌های شرعی، پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری.

وی خاطرنشان کرد: در مراسم اختتامیه این اجلاسیه حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت کشاورزی و حجت الاسلام مروارید سخنرانی خواهند کرد.

گفتنی است اجلاسیه سراسری روحانیون حوزه‌های نمایندگی ولی فقیه در وزارت کشاورزی به مدت سه روز، ۲۳ تا ۲۵ تیرماه سال جاری در مشهد در حال برگزاری است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha