سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام حسین بوژمهرانی امام جمعه جوین

امام جمعه جوین استان خراسان رضوی با اشاره به مشکلات بهداشت و درمان این منطقه، گفت: مردم برای انجام امور درمانی وابسته به سی تی اسکن مجبورند فاصله ۷۵ کیلومتری را تا سبزوار طی کنند.

حجت‌الاسلام حسین بوژمهرانی امام جمعه جوین در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به اینکه بیمارستان خیر ساز قمربنی هاشم(ع) سال ۶۸ کلنگ زنی شد و در سال ۸۲ به بهره‌برداری رسید، گفت: فاصله جوین به مرکزیت شهر نقاب تا سبزوار ۷۵ کیلومتر است و جوین از لحاظ تقسیمات مرتبط با بهداشت و درمان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی سبزوار است. تاکنون اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان در این منطقه صورت گرفته اما تا رسیدن به یک نقطه مطلوب و یا معمول فاصله زیادی وجود دارد.

امام جمعه جوین عنوان کرد: با همیاری و همکاری خیرین و دولت، بلوک زایمان در ۳ طبقه در حال بهره‌برداری و افتتاح است اما به تجهیزات نیاز دارد. البته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خبر از افتتاح این مجموعه در هفته دولت می دهند ولی تاکید می شود افتتاح بدون تامین تجهیزات کار را ناقص می‌گذارد و امکان بهره برداری مردم را به حداقل می‌رساند. برای دستگاه سی تی اسکن نیز مکاتبات و پیگیری‌های زیادی صورت گرفته است که این پیگیری‌ها به دوران دکتر مسلم رئیس قبلی دانشگاه علوم پزشکی و دکتر سالاری رئیس دانشگاه فعلی برمی‌گردد.

حجت‌الاسلام بوژمهرانی اظهار کرد: مردم، خیرین سلامت، شوراهای اسلامی شهر و... پیگیری‌های زیادی را برای دستگاه سی تی اسکن انجام داده‌اند اما متأسفانه هنوز به نتیجه نرسیده است. آخرین خبر در این زمینه آن است که خیرین سلامت باید مبلغ دو میلیارد تومان برای تهیه دستگاه مشارکت داشته باشند و تهیه این مبلغ با کمک های مردمی سخت و مشکل است به همین دلیل مردم برای انجام امور درمانی وابسته به سی تی اسکن مجبورند فاصله ۷۵ کیلومتری را تا سبزوار طی کنند.

وی ادامه داد: بخش‌های آی سی یو و سی سی یو نیز علیرغم قول‌ها و وعده‌های فراوان هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌ و این انتظار وجود دارد که مسئولان کشوری توجه ویژه‌ای به راه‌اندازی این بخش ها داشته باشند.

حجت‌الاسلام بوژمهرانی به تصفیه‌خانه فاضلاب بیمارستان نیز اشاره کرد و گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب بیمارستان دارای مشکل است و همین امر موجب می‌شود تا آلودگی‌های زیست‌محیطی را در بر داشته باشد و لازم است در این راستا اقداماتی صورت گیرد. البته اخیراً بازدید هایی انجام پذیرفته است و بخشی تأمین اعتبار شده است وامیدواریم در روند کار تسریع شود.

وی افزود: ساختمان اورژانس در محله ملایجرد، درمانگاه شهید علیزاده در روستای حاجی آباد، مرکز بهداشت شماره ۲ نقاب و... پروژه‌های خیرسازی هستند که نیازمند اعتبار هستند.

امام جوین ادامه داد: دانشکده پرستاری در این شهرستان راه‌اندازی شده است و دو رشته فوریت پزشکی و پرستاری دارد اما انتظار مردم این است که تعداد رشته‌ها افزایش یابد. همچنین ساختمان دانشگاه پرستاری و خوابگاه دارای مشکلاتی هستند و لازم است در جهت رفع آن‌ها اقداماتی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام بوژمهرانی به یکی دیگر از مشکلات حوزه بهداشت و درمان این منطقه اشاره کرد و گفت: مشکل دیگر پزشکان مناطق محروم است به گونه‌ای که برخی پزشکان برای جذب برای جوین پذیرش می‌شوند و تعهد دارند و باید بازه زمانی تعهد خود را در این منطقه سپری کنند. اما متأسفانه شاهد هستیم که برخی در یک بازه کوتاه مدت می‌مانند و بعد از آن به سبزوار منتقل می‌شوند. در صورتی که جذب گزینش آن‌ها خدمت به مناطق محروم است اما متأسفانه در این زمینه از سوی مسئولان بی توجهی‌های زیادی صورت می‌گیرد. واز طرفی تقاضا برای افزایش تخصص هایی که در بیمارستان جوین وجود ندارد احساس می شود

وی در پایان افزود: بارها در جلسات و خطبه‌ها مطرح شده است که در زمینه بهداشت و درمان در جوین عقب ماندگی‌های زیادی وجود دارد از اقداماتی که تا کنون انجام پذیرفته تقدیر می شود ولی در این راستا لازم است تا مسئولان کشوری توجه و دقت نظر بیشتری به مناطق محروم داشته باشند و خدمات بهداشت و درمان را در دولت مردمی بیشتر بسط و گسترش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha