یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پارس 1.jpg

استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد دلایل مقابله دشمنان با امام حسین(ع) را برشمرد و گفت: ولایت‌ستیزی، دین‌ستیزی، عدالت‌ستیزی و  تقدس‌زدایی در هر عصری واقعه فاجعه کربلا را تکرار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، عظیمه جنگ‌آرا استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) شهرستان پارس‌آباد در آیین عزاداری دهه اول محرم که در پیش از ظهر امروز در این واحد حوزوی برگزار شد، با تشریح ویژگی‌های مهم حادثه عاشورا پرداخت و گفت: حادثه عظیم عاشورا که سراسر تاریخ به آن وابسته است همه تاریخ خلقت را در بر گرفته و تمام عالم تحت تاثیر این رویداد و در میدان جاذبه آن هستند.

وی افزود: کمینگاه شیطان برای مومنین دور کردن آنها از رسیدن به امامشان است چراکه اگر آنها به امام برسند محیط ولایت امام محیط ذکر، توجه به حضرت حق، توجه به آخرت و محیط فراغت و زهد نسبت به دنیا است.

استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد حب دنیا را عامل اصلی مقابله با ولی خدا دانست و تصریح کرد: دنیاخواهی سبب زمین‌گیر شدن انسان می‌شود و بین او و ولی خدا جدایی می‌اندازد چنانکه در جبهه باطل محبت دنیا و هوای نفس وجود داشت و آنان را تا مرز جدایی از سیدالشهدا(ع) پیش برد.

جنگ آرا، راه رسیدن انسان به زهد و تقوا را توجه به مصائب سیدالشهدا(ع) دانست و تأکید کرد: اگر انسان خون دلش را در راه ولی خدا ندهد به لقای خداوند متعال نمی‌رسد بنابراین لقای خداوند متعال از مسیر ولایت ولی خدا عبور می‌کند.

استاد مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس آباد، دلایل مقابله با امام حسین(ع) را برشمرد و تصریح کرد: ولایت‌ستیزی، دین‌ستیزی، عدالت‌ستیزی و تقدس‌زدایی از عوامل مقابله یزیدیان با امام حسین(ع) است، به طوری که اگر در هر جامعه‌ای با هر شرایطی و در هر زمانی این چهار آفت پیدا شود، واقعه کربلا تکرار خواهد شد.

مراقب باشیم کربلای دیگری تکرار نشود

مراقب باشیم کربلای دیگری تکرار نشود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha