دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) به دنبال ایجاد نظام ولایی بود، گفت: هیچ‌گاه عدالت بدون نظام ولایی در جامعه محقق نمی‌شود، حتی فهم دقیق عدالت نیز وابسته به نظام ولایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، بعد از ظهر امروز در مراسم عزاداری در اداره کل بنیاد شهید استان همدان، با تأکید بر اینکه قیام امام حسین(ع) در راستای تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود، اظهار داشت: امام حسین(ع) بر این اصل تأکید داشتند که تا نظام حاکمیتی جامعه اصلاح نشود، مفاسد اخلاقی وآسیب‌های اجتماعی نیز حل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه مسئولان باید اصلاح شوند، گفت: در رأس این اصلاحات، اصلاح مسئولان و کارمندان دولت است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه حاکمیت جامعه و مردم، ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند، یادآور شد: اگر در این بین یک طرف خوب باشد، بر طرف مقابل هم تأثیر گذار خواهد بود.

وی افزود: اگر امر به معروف جزیی باشد، آسیب‌های اجتماعی نیز جزیی برطرف می‌شود، بنابراین باید به سراغ ریشه برویم و لذا حضرت در روز عاشورا فرمودند باید امر به معروف را از رأس شروع کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه در دوران پهلوی، حکومت، فساد اخلاقی تشکیلاتی به راه انداخته بود، گفت: این فساد در ۵۰ سال پیش با وجود نبود تلویزیون و فضای مجازی بود و لذا اگر این فضا ادامه پیدا می‌کرد و شرایط امروز به آنها ضمیمه می‌شد، دیگر نامی از دین باقی نمانده بود.

وی با اشاره به اینکه دین امروز به برکت امام(ره) و خون شهدا است، اظهار کرد: برخی مشکلات فرهنگی که امروز با آن روبرو هستیم با انجام کارهای فرهنگی می‌توان اصلاح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) به دنبال ایجاد نظام ولایی بود، خاطرنشان کرد: هیچ‌گاه عدالت بدون نظام ولایی در جامعه محقق نمی‌شود، حتی فهم دقیق عدالت نیز وابسته به نظام ولایی است.

وی تصریح کرد: حکومت در نظام فکری شیعه تعریف دارد و در آن عدالت باید باشد، اما بدون علی(ع)، امام معصوم و یا کسی که از طرف امام معصوم معرفی شده، عدالت محقق نخواهد شد.

امام جمعه همدان، با تأکید بر لزوم درک جایگاه امام در جامعه، اظهار کرد: امام تضمین کننده دنیا و آخرت است، همانند حضرت امیر(ع) که در دوران ۵ ساله حکومت خود با وجود آنکه درگیر سه جنگ بزرگ بودند، ما اقتصاد مردم را هم درست کردند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha