شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کلاس درس طلاب و روحانیون

مدرسه تابستانی طلاب در حرم مطهر رضوی با عنوان «دارالعلم» طی آیینی با پیام حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، مدرسه تابستانی «دارالعلم» که به همت آستان قدس رضوی و حوزه علمیه خراسان تدارک یافته است، صبح امروز شنبه ۱۴ مردادماه با حضور استادان برجسته حوزه علمیه، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و طلاب شرکت کننده در این مدرسه در محل دانشگاه علوم اسلامی رضوی با پیام تصویری حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی آغاز به کار کرد.

مدرسه تابستانی طلاب در حرم مطهر رضوی با عنوان دارالعلم با همکاری آستان قدس رضوی و حوزه علمیه خراسان در قالب سه مدرسه ادبیات و تفسیر، فلسفه و کلام و فقه و اصول طی دو هفته در مدارس علمیه حرم مطهر شامل میرزا جعفر، خیرات‌خان و... برگزار می شود.

در این مدرسه که ۱۴۰۰ طلبه و استاد از سراسر کشور متقاضی شرکت در آن بودند، ۵۰۰ طلبه شامل ۳۵۰ آقا و ۱۵۰ خواهر حضور دارند.

پیام تصویری آیت الله العظمی سبحانی به افتتاح مدرسه تابستانی دارالعلم

فرصت جوانی را قدر بدانید

حضرت آیت‌الله سبحانی در بخشی از این پیام ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، به روایتی با این مضمون که فرصت ها برای انسان بسان ابرهای بهاری درگذرند، خطاب به حاضران جلسه گفتند: نخستین فرصت شما طلاب جوان بهره‌مندی از فرصت ناب جوانی است که با سعی و تلاش می‌توانید به همه مقاصد و اهداف خود برسید.

این مرجع تقلید، همچنین به طلاب شرکت کننده در این مدرسه تابستانی، بر بهره‌مندی از وجود اساتید مجرب در این مدرسه را مورد تاکید قرار داد و ادامه دادند: علاوه بر این باید از حضور در جوار مضجع شریف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بیشترین بهره های معنوی را ببرید و از روح مقدس این حضرت استمداد جویید.

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه پیام تصویری خود خاطرنشان کردند: از اساتید این مدرسه تابستانی درخواست دارم مباحث و مطالب علمی خود را به دلیل فرصت اندک این مدرسه که دو هفته است، از موجز گویی بهره بگیرند.

رسیدن به مدارج عالی علمی آسان نیست

ایشان همچنین با بیان اینکه رسیدن به مدارج عالی علمی آسان نیست، تصریح کردند: برای کسب مراتب علمی، اخلاقی، فقهی و اصولی نیاز به مطالعه، تحقیق و پژوهش داریم و کسی که عاشق علم‌آموزی است هیچ‌گاه از مطالعه خسته نمی‌شود.

سابقه درس حوزوی با قدمتی ۴۰۰ ساله در حرم مطهر رضوی

در ابتدای این مراسم، رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در سخنانی با اشاره به اینکه فراگیری دروس حوزوی در بارگاه منور رضوی از قدمتی ۴۰۰ ساله برخوردار است، گفت: با نگاه بلند مقام معظم رهبری و شهید بهشتی و تلاش های آیت‌الله واعظ طبسی تولیت فقید آستان قدس رضوی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی از تلفیق دو مدرسه میرزا جعفر و خیرات‌خان تأسیس شد که این دانشگاه از ابتدای تاسیس تاکنون پذیرای طلاب حوزه علمیه بوده است و خوشبختانه دستاوردهای بزرگی از منابع انسانی و پژوهش‌ها گرفته تا انتشار آثار متعدد، به جامعه علمی و اسلامی عرضه کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن جهانگیری ادامه داد: بسیار خرسندیم که به مدت دو هفته در قالب برگزاری دوره‌های تابستانی در این دانشگاه میزبان طلاب و اساتید از سراسر کشور هستیم و امیدواریم همه تلاش‌های ما مورد رضای حضرت رضا(ع) واقع شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha