شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خدائیان

حوزه/ رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: کمک به رونق تولید از جمله اولویت‌های قوه قضائیه است که رییس این قوه نیز همواره بر روی آن تاکید داشته و بخش اعظمی از برنامه‌های سفرهای استانی هم به حمایت از تولید و رفع مشکلات واحدهای تولیدی اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور امروز در جلسه هم اندیشی روسای تشکل‌های اقتصادی استان فارس با اشاره به ظرفیت‌های این استان، اظهار داشت: زمین این استان زرخیز است و معادن بسیار ارزشمندی دارد.

وی به علاقه‌مندی سرمایه گذاران حوزه خلیج فارس به سرمایه گذاری در استان فارس اشاره کرد و گفت: با توجه به این ظرفیت‌های موجود، فارس باید استانی توسعه یافته باشد و هیچ منطقه محرومی در آن وجود نداشته باشد، اما اینگونه نیست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با انتقاد از عدم توسعه یافتگی استان فارس در برخی از حوزه‌ها، یادآور شد: این استان با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که دارد اما آنگونه که باید توسعه نیافته، بر این اساس باید همه همدل باشند و برای توسعه فارس قدم برداشت.

خدائیان به برخی از مشکلات کارآفرینان در کشور اشاره کرد و گفت: آیا شرایط کار برای کارآفرینان و تولیدکنندگان یک شرایط مساعدی است یا باید با بسیاری از مشکلات دست و پنجه نرم کنند؟

وی به چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان از جمله تجهیزات و تأمین مواد اولیه اشاره کرد و یادآور شد: کالا صادر می‌شود اما برای ورود ارز آن به کشور با مشکل مواجه هستیم و بعد از آن بازهم تولیدکنندگان با مشکل روبه رو هستند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، یکی از پیش نیازهای رونق تولید را ثبات اقتصادی عنوان کرد و گفت: آیا تولیدکننده برای تأمین مواد اولیه خود به راحتی می‌تواند ارز تهیه کند؟ آیا صدور بخشنامه‌های متعدد و لغو آن در کشور مشکلاتی را به همراه نداشته است؟

وی با انتقاد از بروکراسی اداری برای صدور مجوزهای سرمایه گذاری، اظهار کرد: چرا باید یک سرمایه گذار برای دریافت مجوز هفت خان رستم را طی کند و با وجود پیگیری‌های متعدد دولت و سازمان بازرسی صدور مجوزها همچنان الکترونیکی نیست و امضاهای طلایی همچنان وجود دارد.

خدائیان از موارد مذکور به عنوان سد پیش روی تولید یاد کرد و با اشاره به شعار سال، یادآور شد: برای عملیاتی کردن شعار سال باید از بخش اقتصاد حمایت کرد، چراکه راهی به غیر از آن وجود ندارد.

وی خواستار توجه ویژه به تحقق شعار سال شد و خاطرنشان کرد: کمک به رونق تولید از جمله اولویت‌های قوه قضاییه است که رییس این قوه نیز همواره بر روی آن تاکید داشته و بخش اعظمی از برنامه‌های سفرهای استانی هم به حمایت از تولید و رفع مشکلات واحدهای تولیدی اختصاص دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، یکی از وظایف سازمان بازرسی کل کشور را حمایت از تولید دانست و تأکید کرد: بازدید از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در دستور کار سازمان بازرسی است و این امر به جد پیگیری می‌شود.

وی از اعلام آمادگی سازمان بازرسی کل کشور برای رفع مشکلات مربوط به واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: نباید با مانع تراشی باعث خروج سرمایه از کشور شد.

گفتنی است در این جلسه هم اندیشی رؤسای تشکل‌های اقتصادی استان فارس مسائل و مشکلات خود را با دکتر خدائیان در میان گذاشتند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha