پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفدر پناهی

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروز حوزه‌ علمیه مروج احکام خدا و نشر معارف الهی است، اظهار کرد: طلاب و اساتید متولیان این امر هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین صفدر پناهی مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد امروز در مراسم تجلیل از استاد سطح عالی حوزه حجت الاسلام والمسلمین مهدی فقیه، اظهار داشت: حوزه‌ علمیه مکان مقدسی است که مورد توجه امام زمان(عج) قرار دارد.

وی با بیان اینکه امروز حوزه‌ علمیه مروج احکام خدا و نشر معارف الهی است، خاطرنشان کرد: طلاب و اساتید متولیان این امر هستند.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مقدس‌ترین پایگاه و جایگاه از منظر آموزشی و تربیتی، حوزه‌های علمیه هستند و کسانی که در این مکان استاد هستند و در این مسیر آموزش می‌دهند نیز از همین جایگاه رفیع و بلند برخوردارند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهی ادامه داد: استادی که آموزش می‌دهد در همه جا ارزشمند و از مقام والایی برخوردار است. استاد فقیه نیز از این جایگاه رفیع و والا برخوردار بوده و در استان ما مایه خیر و برکت بود.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ممکن است اساتیدی که قبلاً در این حوزه مشغول به تدریس بودند گلایه‌هایی داشته باشند که چرا چنین جلساتی برای آنها برگزار نشده، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل آن است که حجت الاسلام والمسلمین فقیه از استانی دیگر به استان ما آمده بودند و یک دهه در حوزه علمیه استان بدون هیچ توقعی ماندند.

وی یادآور شد: هر ساله از حجت الاسلام والمسلمین فقیه برای حضور در دیگر استان‌ها و مراکز دعوت می‌شد، اما همواره استان ما را ترجیح داده و در اینجا ساکن بودند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهی، حضور این استاد حوزه را افتخاری برای استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: امیدواریم خیلی زود دوباره به استان ما برگردند و بتوانیم میزبان خوبی برای وی باشیم.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از دیگر دلایل موفقیت حجت الاسلام والمسلمین فقیه، رفیق بودن او بود که با همه رفت و آمد داشت و خوشبختانه هیچ وقت دنبال حاشیه نبود.

وی با بیان اینکه نیاز است مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا(ع) به دو قسمت تبدیل و دارای دو سطح شود و در این عرصه نیز نیاز مبرم به استاد سطح عالی داریم، اظهار کرد: رفتن استاد فقیه یک ضایعه است.

در پایان این مراسم استاد مهدی فقیه ضمن عذرخواهی و طلب حلالیت از حجت الاسلام والمسلمین پناهی و همچنین حجت الاسلام والمسلمین حسینی و بقیه اساتید حوزه علمیه استان خداحافظی کرد و عازم شهر قائن زادگاه خود شد و در حوزه علمیه آنجا مشغول به تدریس خواهد شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha