یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 1103167
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
امام جمعه قزو.ین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصیری هم جهادگر حقیقی بود، هم متقی حقیقی و هم حقیقتاً اهل قرآن بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی صبح امروز در مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مصطفی نصیری که در شهر الوند قزوین برگزار شد گفت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصیری خادمی از خادمان دستگاه اباعبدالله الحسین (ع) بود که در آستانه ماه محرم برای ایفای نقش در حماسه حسینی (ع) به همراه همسر و فرزندشان که هنوز چشم به جهان نگشوده بود مظلومانه به ملاقات خدا رفتند.

گفتنی است، حجت‌الاسلام مصطفی نصیری طلبه، شاعر و از طلاب مدرسه فقهی علی‌بن‌موسی الرضا (ع) مرداد سال گذشته به همراه همسر خود برای تبلیغ به یکی از روستاهای رفسنجان رفته بود که متاسفانه بر اثر حادثه سیل درگذشت.

امام جمعه قزوین ادامه داد: خدای متعال در قرآن کریم همه را دعوت به جهاد کرده و در آیه ۷۸ سوره حج می‌فرماید «و جاهدوا فی الله حق جهاده»، یعنی (در راه خدا چنانچه حق جهاد در راه اوست، جهاد کنید).

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خدای متعال در آیه ۱۲۱ سوره بقره به حق دیگری دعوت می‌کند و می‌فرماید «یتلونه حق تلاوته»، یعنی (کسانی که آن طور که شایسته است کتاب آسمانی را قرائت می‌کنند)، خداوند در این آیه در رابطه با آن‌هایی سخن می‌گوید که اهل دین، معنویت و ملکوت هستند و جاده‌های دنیا آن‌ها را به خودش مشغول نمی‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: کسانی که حق جهاد را ادا می‌کنند، وقتی که به قرآن، متون دینی، کلمات رسول اکرم (ص) و بیانات نورانی اهل بیت (ع) می‌رسند قرآن را فقط نمی‌خوانند، بلکه حق تلاوت را ادا می‌کنند، در کوچه پس‌کوچه‌های زندگی مردم فقر، گرفتاری، شغل، ازدواج و دیگر دغدغه‌های مردم می‌دوند.

وی خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن به این معناست که پشت‌سر دعوت‌های قرآنی حرکت کنیم.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: خداوند در آیه ۱۰۲ سوره آل‌عمران به حق دیگری دعوت می‌کند و می‌فرماید «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ»، یعنی (ای کسانی که ایمان آورده‌اید، آنچنان که حق تقوا و پرهیزکاری است، از خدا بپرهیزید)، خداوند در این آیه خطاب به کسانی که ایمان آورده‌اند می‌فرماید حق تقوا را نه فقط در لفظ، کلام و شعار، بلکه با همه وجود به جا آورید.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: وقتی این سه حق کنار هم قرار می‌گیرند و اگر کسی لیاقت و شایستگی داشته باشد در حق تلاوت، حق تقوا و حق جهاد انجام وظیفه کند خدای متعال به او جایزه می‌دهد.

وی یادآور شد: خداوند در آیه ۲ سوره انفال می‌فرماید «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ إِذَا ذُکِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَإِذَا تُلِیَتْ عَلَیْهِمْ آیَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِیمَانًا وَعَلَی رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَ»، یعنی (مؤمنان همان کسانی‌اند که چون خدا یاد شود دل‌هایشان بترسد و چون آیات او بر آنان خوانده شود بر ایمانشان بیفزاید و بر پروردگار خود توکل می‌کنند).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خداوند می‌فرماید مؤمنین حقیقی کسانی هستند که نام خدا از آن‌ها دل می‌برد، ما یک وقت ذکر می‌گوییم و فقط لبمان می‌جنبد، خیلی هنر کنیم و خودمان را آماده کنیم عقلمان را هم به جنبش در می‌آوریم و معنای اذکار را هم می‌فهمیم اما قرآن به این‌ها رضایت نمی‌دهد و می‌گوید باید همه وجودتان به جنبش در بیاید.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خداوند می‌فرماید مؤمنین حقیقی وقتی نام خدا بیاید مرکز هستی و وجودشان در پیشگاه خدا به لرزه در می‌آید، خداوند می‌فرماید این‌ها مؤمن حقیقی هستند، اگر این مؤمنین حقیقی پشت‌صحنه تلاوت حقیقی را نداشته باشند، پشت صحنه تقوای حقیقی را نداشته باشند، پشت صحنه جهاد حقیقی را نداشته باشند، این جایزه خدایی را نمی‌گیرند، خداوند در این سوره دو بار از مؤمنین حقیقی سخن به میان آورده است.

وی بیان کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصیری هم جهادگر حقیقی بودند، هم متقی حقیقی بودند و هم حقیقتاً اهل قرآن بودند، اشعار ایشان ملکوتی و بسیار ارزشمند است، این‌ها الطاف الهی بوده و محصولات دانشگاه قرآن و اهل بیت (ع) است که یک جوان در این سن و سال راهی را می‌رود که در کمترین فرصت بیشترین ره‌آورد را داشته است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید آن‌هایی که در راه ما جهاد می‌کنند ما راه‌های نرفته را به آن‌ها نشان می‌دهیم و این نتیجه همه آن اخلاص‌ها و توجهاتی است که این‌ها داشته‌اند.

گفتنی است حجت‌الاسلام مصطفی نصیری طلبه، شاعر و از طلاب مدرسه فقهی علی‌بن‌موسی الرضا (ع) مرداد سال گذشته به همراه همسر خود برای تبلیغ به یکی از روستاهای رفسنجان رفته بود که متأسفانه بر اثر حادثه سیل درگذشت.

تجلیل امام جمعه قزوین از روحانی جهادگر فقید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha