یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
یمن

حوزه/ شهید احمد الحمزی از فرماندهان شجاع انصار الله اولین مسئول پرتاب موشک‌های بالستیک و پهباد به داخل و خارج یمن بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در روزهای گذشته وبگاه خبری عربی ۲۱ اعلام کرد گروه الحوثی یمن از شهادت احمد علی الحمزی، از فرماندهان نظامی بارز و فرمانده نیروهای هوایی و پدافند هوایی خود بر اثر جراحتی که پیشتر به او وارد شده بود، خبر داد.

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی انصارالله، در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت الحمزی گفت: «الحمزی فرمانده‌ای مخلص بود و در پیشرفت نیروهای هوایی، پدافند هوایی و توسعه توانایی‌های آن‌ها سهم به سزایی داشت و آثار ماندگاری از خود به جا گذاشت.»

شهید احمد الحمزی از فرماندهان نیروی هوایی یمن بود که پس از ماه‌ها تحمل جراحت ناشی از انفجار به شهادت رسید. الحمزی از اهالی منطقه الحمزات در مدیریت سحار در استان صعده است. وی در جنگ‌های شش گانه انصارالله با حکومت علی عبدالله صالح شرکت داشت. او پس از پیروزی انقلاب یمن، دوره‌های نظامی و فنی را طی کرد و با آغاز تهاجم ائتلاف سعودی به یمن به سمت جانشین فرمانده نیروی موشکی ارتش منصوب شد.

نگاهی بر زندگی پدر موشکی انصارالله؛ شهیدی که نقطه اتصال حزب‌الله و انصارالله بود

الحمزی پس از این به ایجاد و توسعه نیروی هوایی و پدافندی ارتش پرداخت و توان این نیرو را با سرعت بالایی توسعه داد.

شهید الحمزی در فهرست تحریم‌های آمریکا و شورای امنیت بود

رسانه‌های غربی مدعی هستند وی دانش آموخته دانشگاه‌های نظامی ایران بوده است. این فرمانده شجاع یمنی اولین مسئول پرتاب موشک‌های بالستیک و پهباد به داخل و خارج یمن بود. او به واسطه فرماندهی عملیات‌ها در خاک امارات و عربستان در فهرست تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل قرار داشت.

بنا بر اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، مارس ۲۰۲۱ آمریکا الحمزی و منصور السعدی، رئیس ستاد نیروهای دریایی را تحریم کرد. در اکتبر ۲۰۲۲ کمیته تحریم‌های شورای امنیت، الحمزی را در فهرست تحریم‌ها قرار داد و او را به انجام دادن اقداماتی متهم کرد که امنیت، صلح و ثبات یمن را تهدید می‌کند. در سال سپتامبر ۲۰۲۲ عربستان، الحمزی و برخی از فرماندهان نظامی الحوثی را به سبب ارتباط با فعالیت‌های حمایتی از این گروه، در فهرست تروریسم قرار داد.

شهیدی که نقطه اتصال حزب الله و انصار الله بود

در دوره اخیر صهیونیست‌ها بارها به پیشرفت چشمگیر قدرت نظامی جنبش انصارالله یمن اعتراف و اعلام کرده‌اند که این جنبش به عنوان یکی از اعضای محور مقاومت منطقه در کنار سایر گروه‌های مقاومت از جمله حزب‌الله لبنان یک تهدید راهبردی برای اسرائیل محسوب‌ می‌شود و یمنی‌ها در کنار مقاومت لبنان و سایر گروه‌های مقاومت می‌توانند در جنگ احتمالی بعدی سراسر فلسطین اشغالی را محاصره کنند.

از جمله فرماندهان نظامی یمن شهید احمد الحمزی یکی از ارکان توسعه و پیشرفت نیروی هوایی و پدافندی یمن در سال‌های جنگ بود، او فرمانده شاخصی بود که رسانه‌ها از او به عنوان نقطه اتصال حزب الله و انصارالله یاد کردند.

بدون شک موفقیت چشمگیر مبارزان و مجاهدان یمنی در کنار صبر و مقاومت ملت صبور یمن در برابر تجاوز ائتلاف سعودی، آمریکایی و صهیونیستی مدیون تلاش‌های نخبگان موشکی محور مقاومت است که با تعامل و تبادل علمی در سایه محاصره و تحریم‌های ظالمانه توانستند بر دانش موشکی دست یابند و دشمنان محور عربی غربی و صهیونیستی و ایادی وابسته به آنها را در جهان به زانو در آوردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha