شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بل

حوزه / امام جمعه بادرود گفت: اقتدار دفاعی و نظامی ایران برای هیچ کشور و ملتی تهدید نیست، بلکه برای جلوگیری از تهدید و برای حفظ امنیت کشور است، لذا به هیچ وجه قابل مذاکره و چانه زنی نیست و کسی حق ندارد برای کاهش قدرت دفاعی ایران چانه زنی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بادرود در مصلای این شهر ضمن تسلیت شهادت حضرت رقیه(س) و محکوم کردن حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ، اظهار داشت: حمله ناجوانمردانه داعش به حرم مطهر شاهچراغ و به شهادت رساندن و مجروح نمودن جمعی از هموطنان، مایه رذالت، حقارت و اوج درماندگی دشمنان و استکبار جهانی است که دوست ندارند پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در همه عرصه‌ها مشاهده نمایند.

امام جمعه بادرود، این حمله تروریستی را ادامه سیاست‌های حقیر و خونبار دشمن در ترور کور مردم عادی دانست و یادآور شد: این حرکت مذبوحانه دشمن، بعد از شکست استکبار در اغتشاشات اخیر و جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی را باید به فهرست فعالیت‌های ناکام دشمن در طول ۴۴ سال گذشته در مقابله با انقلاب اسلامی اضافه کرد.

حجت الاسلام قاسمی، با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد توسط عوامل خارجی علیه دولت مصدق، خاطرنشان کرد: این کودتا از مهم‌ترین و سرنوشت سازترین حوادث سیاسی تاریخ معاصر ایران و سرمنشأ بسیاری از حوادث تلخ تاریخی این سرزمین به شمار می‌رود.

امام جمعه بادورد، با گرامیداشت روز جهانی مسجد، ابراز کرد: روز جهانی مسجد روز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی قبله اول مسلمین جهان توسط صهیونیست‌هاست

حجت الاسلام قاسمی، در رابطه با تأثیرگذاری مساجد در کشور، گفت: مسجد اولین پایگاه اسلام به جهت ایجاد فضای مناسب برای انجام فرایض دینی و همدلی است.

امام جمعه بادرود، با بیان اینکه تأسیس مسجد به عنوان اولین کانون فرهنگی و ابتکار اسلام و مرکز انس و توجه به خدا و ارتباط و رسیدگی به امورات مردم است، اظهار کرد: ارتباط و هماهنگی بین امام جماعت به عنوان محور اصلی با هیئت امنا و پایگاه‌های بسیج، برای برنامه‌ریزی منسجم، امری لازم و ضروری است.

حجت الاسلام قاسمی تصریح کرد: تاریخ اسلام همواره شاهد نقش مؤثر مساجد برای رساندن پیام الهی به مؤمنان بوده و مسجد به‌عنوان یکی از قوی‌ترین وسایل ارتباط جمعی دارای آثاری بسیار مقدسی در این زمینه است که شناخت و بهره‌گیری از ابعاد ارتباطی آن در استفاده هر چه بهتر و بهینه این مکان، مؤثر خواهد بود.

امام جمعه بادرود، با بیان اینکه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی حرکت‌های خود جوش مردمی از مساجد آغاز شد، یادآور شد: در دوران ۸ سال دفاع مقدس هم حضور مردم در مساجد بسیار پر شور بود و اعزام‌ها به سوی جبهه‌های حق علیه باطل نیز از این مکان‌های مقدس انجام می‌شد.

وی با اشاره به روز صنعت دفاعی، خاطرنشان کرد: روز صنعت دفاعی روزی است که دانشمندان، فرهیختگان و پژوهشگران عرصه دفاعی کشور با الهام از تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری به این باور رسیدند که برای حفظ استقلال، آزادی و تمامیت ارضی و حاکمیت ارزش‌های اسلامی، باید از مولفه‌های اقتدار برخوردار باشند.

امام جمعه بادرود، با بیان اینکه تجربه تاریخی ۸ ساله دفاع مقدس به ما آموخت که باید قوی باشیم، اظهار کرد: ملتی که قوی نباشد، باجگیران عالم از آن کشور باج می‌خواهند بگیرند، اهانت ‌کنند و زیر پا آنها را لگدمال کنند، بنابراین باید قوی باشیم تا قدرت‌های ظالم و مستکبر عالم نتوانند به ما خواسته‌های نامشروعشان را تحمیل نمایند.

حجت الاسلام قاسمی به قدرت باز دارندگی نیروهای مسلح کشورمان در مقابله با کشورهای زورگو اشاره کرد و گفت: امروز به حول قوه الهی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اجرای تدابیر و فرامین ولی امر مسلمین در اوج قدرت قرار دارند.

وی تصریح کرد: اقتدار دفاعی و نظامی ایران برای هیچ کشور و ملتی تهدید نیست، بلکه برای جلوگیری از تهدید و برای حفظ امنیت کشور است، لذا به هیچ وجه قابل مذاکره و چانه زنی نیست و کسی حق ندارد برای کاهش قدرت دفاعی ایران چانه زنی کند.

امام جمعه بادرود، ضمن گرامی داشت هفته دولت و سالروز شهادت رجایی و باهنر، خاطرنشان کرد: در هفته دولت، مردم با عملکرد و دستاوردهای دولت در زمینه‌های عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بیشتر آشنا می‌شوند.

حجت الاسلام قاسمی، به رمز و راز موفقیت و جاودانگی دولت مکتبی شهید رجایی و باهنر اشاره کرد و گفت: یکی از علل جاودانگی نام و یاد شهید رجایی و باهنر، صداقت، اخلاص، ایمان و تعهد مکتبی آنان نسبت به شهدا و امام شهدا بود.

حجت الاسلام قاسمی، از مسئولین استان اصفهان خواست تا در زمینه عزل و نصب‌ها دقت بیشتری داشته باشند و اظهار کرد: استان اصفهان در نصب افراد در ادارات از نیروهای بومی و شهرستانی استفاده نمایند، چرا که افراد بومی با شناختی که از شهرستان و منطقه دارند بهتر می‌توانند کارها را مدیریت کنند و ساماندهی نمایند و از مدیریت پروازی که برای دولت هزینه بر است، پرهیز نمایند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha