دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شرف الدین

حوزه / یک تهیه‌کننده سینما گفت: در راهپیمایی اربعین به اندازه‌ای تنوع موضوع وجود دارد که می‌توان از آن برای ساخت آثار متعدد سینمایی بهره برد.

محمدرضا شرف‌الدین تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه راهپیمایی اربعین ظرفیت بسیار بالایی برای تبدیل شدن به آثار نمایشی را دارد، گفت: هر پدیده مردمی و انسانی می‌تواند منبعی برای تولیدات نمایشی باشد. در این میان آیین‌هایی چون؛ راهپیمایی اربعین یکی از بهترین اتفاقات ممکن است که در آن گوناگونی موضوع به حد بالایی وجود دارد.

وی افزود: راهپیمایی اربعین به دلیل تعدد کاراکتری که دارد کمتر در دام کلیشه و شعار گرفتار می‌آید به‌شرطی‌که فردی که در این حوزه کار می‌کند اصول کار در این رابطه را بشناسد والا اگر بخواهیم در دام شعار و سطحی‌نگری آییم تنها مخاطب را از موضوع دور کرده‌ایم. از نگاه من فیلمسازی که می‌خواهد اثری در رابطه با راهپیمایی اربعین تولید کند باید اهل کشف و شهود باشد تا بتواند با نگاهی دقیق نکات برجسته را دریافت کند.

شرف‌الدین تاکید کرد: تنوع موضوع در راهپیمایی اربعین چشمگیر است. در آثاری با محوریت راهپیمایی اربعین می‌توان بهترین و کامل‌ترین شکل عشق را می‌توان مشاهده کرد. در ضمن در این حوزه می‌شود روی پرده برد حتی در دیگر ژانرها نیز می‌توان از راهپیمایی اربعین بهره برد. به‌ویژه در حوزه کار کودک می‌شود برداشت‌هایی زیبا از راهپیمایی اربعین داشت.

وی با بیان اینکه پرداختن به راهپیمایی اربعین عاملی در جهت تحکیم وحدت است، گفت: سالها دو کشور ایران و عراق با هم در حال جنگ بودند اما امروز در راهپیمایی اربعین می‌بینیم که مردم عراق چگونه عاشقانه میزبان ایرانیان هستند. با این توضیح پرداختن به چنین موضوعاتی قادر است عاملی در جهت تحکیم وحدت باشد. لازم است در این رابطه (فیلم‌هایی با محوریت راهپیمایی اربعین) از وجود کارشناسان دینی باید بهره برد زیرا در این رابطه اگر کاری دقیق انجام شود مطمئنم می‌شود کارکرد بیشتری در جهت تحکیم وحدت داشت.

شرف‌الدین توصیه کرد؛ تاکید ویژه من این است که راهپیمایی اربعین را به امری دولتی تبدیل نکنیم چون مردمی بودن این رویداد رمز ماندگاری و عظمتی این اتفاق است. این ویژگی در فیلم‌ها و سریال‌هایی که می‌خواهند راهپیمایی اربعین را مد نظر قرار دهند نیز می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی در انتهای سخنانش تاکید کرد: فیلم کوتاه نیز عرصه‌ای مناسب برای محور قرار دادن راهپیمایی اربعین است چون لحظات بی‌شماری در راهپیمایی اربعین وجود دارد که در قالب فیلم کوتاه می‌توان به آنها نظر کرد. این اتفاق اگر به واسطه جوانان خوش ذوق خلق شود به نظرم اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha