دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
lمدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: امروز به برکت جهانی شدن فرهنگ عاشورا و پیاده‌روی اربعین حسینی شاهد همبستگی اجتماعی و اسلامی هستیم که نشان از شکست دشمن در ایجاد تفرقه میان مسلمانان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز در دیدار با مدیران و معاونین مدارس علمیه استان قزوین گفت: جابر بن عبدالله انصاری، پایه‌گذار راهپیمایی اربعین است و ایشان به همراه چند تن دیگر اولین گروهی بود که پس از شنیدن خبر شهادت امام حسین (ع) برای زیارت آن حضرت از مدینه به سوی کربلا حرکت کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) محور مقاومت، ایستادگی و آزادی خواهی است. جریان باطلی که روز عاشورا خیال پیروزی داشت و از نظر محاسبات ظاهری خود را پیروز عاشورا می دانست اما اراده خداوند حاکم شد و از فردای عاشورا صحنه تغییر پیدا کرد و مردم هوشیار شدند و فصل دوم عاشورا با ظهور شخصیت با عظمت زینب کبری(س) شروع شد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: امروز اگر اربعین حسینی را غیرتمندانه و با حضور ملت ها برگزار می کنیم نتیجه فداکاری ها و مجاهدت های رزمندگان اسلام است که با تاسی از قیام عاشورا این عزت و کرامت را برای ملت ایران و ملت های منطقه به ارمغان آورده اند.

وی ادامه داد: امروز به برکت جهانی شدن فرهنگ عاشورا و پیاده‌روی اربعین حسینی شاهد همبستگی اجتماعی و اسلامی هستیم که نشان از شکست دشمن در ایجاد تفرقه میان مسلمانان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی اظهار کرد: مسلمانان و شیعیان جهان امروز زیر بیرق امام حسین(ع) اتحاد و همبستگی خود را برای مقابله با استکبار و ظالمان نشان داده‌اند و با طنین‌انداز شدن «لبیک یا حسین» لرزه بر اندام دشمن افتاده است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: راهپیمایی اربعین در چند سال گذشته شکوه فوق‌العاده‌ای داشته است. مقام معظم رهبری پیاده‌روی اربعین را نشانه اراده پروردگار بر نصرت الهی خواندند و بر لزوم باشکوه تر شدن مراسم تأکید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی ابراز امیدواری کرد که مدیران در کنار یکدیگر با ظرفیت قوی تر، همراهی بیشتر و نگاهی عمیق تر به مسائل آموزشی و تربیتی حوزه های علمیه قدم برداشته و در پیشبرد اهداف عالیه علمی و آموزشی موفق تر عمل کنند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha