دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

 حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: حضرت زینب(س) پس از حماسه عاشورا و تا اربعین امام حسین(ع) و یاران بزرگوارشان، با اسارت ظاهری خویش دشمن را به اسارت گرفتند و با تبیین حماسه عاشورا باعث شدند تا این حماسه از طریق نا اهلان روایت نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی صبح امروز در دوره آشنایی با مسیر نمای طلبگی و کارهای ویژه‌ روحانیت که با حضور اساتید، مدیران و کادر مدارس علمیه استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: حضرت زینب کبری(س) از قتلگاه شروع به افشاگری کرد و ندای عزاداری حضرت، موجب بیداری افراد مختلف شد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار در مجلس یزید چنان با وقار و با صلابت صحبت کرد که تمام حربه‌های دشمن افشا شد، همچنین در تکمیل نهضت، تبیین دختران و سایر بانوان اهل بیت(ع) با رفتار خود سبب آگاهی اقشار مختلف شدند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: زندگی حضرت زینب (س) از آغاز ولادت می‌تواند برای بانوان وخانواده‌های مسلمان الگو باشد، لذا باید ابتدا از زندگی حضرت گفتمان سازی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی، عنوان کرد: مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش زندگی حضرت زینب(س)، سفر تاریخی‌اش به کربلا و متعاقب آن اسارت مظلومانه‌اش است که از این جهت شاید سهم ایشان در نهضت عاشورا کمتر از نقش امام حسین(ع) نباشد، چون علاوه بر مصیبت‌هایی که این بزرگان به طور مشترک متحمل شده‌اند، داغ از دست دادن برادری چون حسین بن علی(ع) و همچنین رنج سفر و مشکلات اسارت، سرپرستی بیماران و کودکان داغدار و زنان را زینب(س) به تنهایی به دوش کشید.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ارکان جاودانگی حادثه عاشورا، نقش پیام رسانی حضرت زینب (س) و بازماندگان کربلا بود، که این واقعه تاریخی را ماندگار و جاودانه کرد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: بدون شک نقش حیاتی حضرت زینب (س) در اهداف بزرگ عاشورا در جهت احیای دین و زنده ماندن احکام نورانی اسلام و فداکاری آن حضرت در این زمینه‌ها برکسی پوشیده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی به مراسم پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: راهپیمایی مسلمانان جهان در اربعین حسینی به عنوان یکی از بزرگترین و گسترده‌ترین مراسم عزاداری مذهبی در جهان شناخته شده است.

استاد حوزه علمیه استان قزوین، اظهار کرد: این مراسم، پیام وحدت و یکدلی امت مسلمان را به جهان صادر می‌کند و علی‌رغم تلاش‌های برخی بدخواهان برای سانسور این کنگره عظیم، همان‌طور که رهبر حکیم انقلاب فرمودند، اربعین هر روز جهانی‌تر خواهد شد و این حرکت عظیم در کنار جنبه‌های معنوی و تعالی بخش، حاوی نکاتی ارزشمند دیگری نیز می‌باشد.

حضرت زینب کبری (س) با اسارت ظاهری خود، دشمن را به اسارت گرفتند

حضرت زینب کبری (س) با اسارت ظاهری خود، دشمن را به اسارت گرفتند

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha