شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / دوره میثاق طلبگی طلاب مدارس علمیه با حضور مدیر حوزه علمیه استان قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: ورود به مکتب امام صادق(ع) و پای کار ماندن و در نوسانات و بحران‌های روزگار مسیر و هدف را گم نکردن علاوه بر داشتن اراده، نیازمند باور عمیق و توجه ویژه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین حجت الاسلام و المسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین صبح امروز در مراسم میثاق طلبگی طلاب مدارس علمیه استان قزوین که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق (ع) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: نزدیک‌ترین نقطه به حریم و حرم ائمه اطهار(ع)، مسیر طلبگی است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: طلبگی به معنای سربازی حضرت حجت(عج) و ورود به مکتب امام صادق(ع) آن قدر اهمیت بالایی دارد که تمام ارزش‌های معنوی و اهداف متعالی بشریت به واسطه آن شناخته می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: ورود به مکتب امام صادق(ع) و پای کار ماندن و در نوسانات و بحران‌های روزگار مسیر و هدف را گم نکردن علاوه بر داشتن اراده، نیازمند باور عمیق و توجه ویژه است.

حجت الاسلام و المسلمین عرفانی عنوان کرد: عموم مردم باورها و مسیرشان را با اعتقادات دینی و مذهبی محکم کرده‌اند، این اعتقادات و مفاهیم زمانی دوام و استحکام خود را نشان می‌دهد که انسان‌ها در مسیر آزمایش قرار گرفته و مورد ارزیابی واقع شوند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: کسانی که در مسیر حوزه و طلبگی قرار می‌گیرند باید بدانند که اراده و مشیت الهی در عالم معنا، به وجودشان تعلق گرفته که در این مسیر قرار بگیرند و شاگرد مکتب امام صادق(ع) باشند، از این رو باید همواره مراقب باشند که از این مسیر خارج نشوند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: تبیین راه و رسم طلبگی، آشنایی با نظام تعلیم و تربیت حوزه و برگزاری دوره‌های اخلاق برای طلاب از جمله اهداف برگزاری این دوره آموزشی اخلاقی است.

وی ادامه داد: طرح میثاق طلبگی در راستای آشنایی این افراد با حوزه و طلبگی و محک زدن خود جهت ورود به این فضا است و برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری حلقه‌های تربیتی و درس اخلاق از جمله برنامه‌های این دوره آموزشی است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha