چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1103289
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
تصاویر/ دیدار نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با طلاب جدید الورود حوزه علمیه استان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه طلاب باید شناخت درستی از دین داشته باشند، اظهار کرد: دین را درست بفهمیم و درست انتقال بدهیم تا دیگران را دین زده نکنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شب گذشته با طلاب جدیدالورود حوزه علمیه استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این دیدار اظهار داشت: رسالت اصلی حوزه به فعلیت رسانیدن استعدادهای طلاب در ابعاد چهارگانه «معرفتی»، «معنوی»، «مهارتی» و «هویتی» است.

وی ادامه داد: طلاب باید در ابتدای ورود خود به حوزه‌های علمیه چهار نکته شامل هدف، برنامه ریزی، اراده و تلاش را در ضمیر و باطن خود نهادینه سازی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: با مردم به صورت ساده و روان صحبت کنیم و در ارتباط با دیگران متواضع باشیم و اگر مسأله‌ای را نمی‌دانیم بگوییم که نمی‌دانیم.

وی با بیان اینکه طلاب باید شناخت درستی از دین داشته باشند، اظهار کرد: دین را درست بفهمیم و درست انتقال بدهیم تا دیگران را دین زده نکنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: هر چه یادگرفتید و می‌شنوید، یادداشت کنید، طلبه نباید بی‌کاغذ و بی‌قلم باشد، که این باعث برکت و موفقیت‌های زیادی در آینده خواهد بود.

وی تصریح کرد: با قران مأنوس باشید که سعادت دنیا و آخرت در انس با قرآن و عمل به فرمایشات قرآن است، چراکه تمام علوم اخلاقی و تهذیب نفس در قرآن است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: در درس خواندن، نه دلسرد شوید و نه غرور و تکبر را به‌خود راه دهید.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین راهکارها برای موفقیت در مسیر طلبگی، ارتباط قلبی و معنوی با وجود نازنین آقا امام زمان(عج) است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha