شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام میردامادی اصفهان

حوزه / امام جمعه موقت اصفهان گفت: برگزاری محافل و مسابقات قرآنی باید زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) و تشکیل حکومت اسلامی و قرآنی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی صبح امروز در آستانه چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف این مسابقات، اظهار داشت: قرآن کتابی آسمانی و الهی است که درمان هر دردی در آن وجود دارد و اگر بخواهیم جامعه‌ای ایده‌آل، اسلامی، عادل، هدفمند و معنوی داشته باشیم باید به این کتاب مراجعه کنیم.

وی افزود: هرچه جلسات، محافل، تعلیم، آموزش، قرائت، تفسیر و رسیدگی به مبانی، اصول و محتوای قرآن بیشتر شود، جامعه‌ بهتری خواهیم داشت.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه مخالفت دشمنان با قرآن، حقانیت این کتاب را اثبات می‌کند، گفت: اینکه دشمنان اسلام و عدالت و علاقه‌مندان به دیکتاتور در جهان با قرآن مخالف بوده، آن را آتش زده و به آن توهین می‌کنند، نشان می‌دهد قرآن کتاب نجات است و آنها نمی‌خواهند که بشریت نجات یابد بلکه خواهان اسارت دنیا در استکبار و استعمار خود هستند.

وی با تأکید بر لزوم اهتمام به قرآن، تصریح کرد: آنچه قرآن توصیه کرده این است که با دقت خوانده شود و این نشان می‌دهد اگر در جامعه فرهنگ انس با قرآن و مفاهیم آن وجود داشته باشد، همان مدینه فاضله‌ای که بشریت سال‌ها در آرزوی آن بوده، محقق می‌شود.

حجت الاسلام میردامادی افزود: باید با برگزاری همین محافل قرآنی زمینه را برای ظهور امام زمان (عج) و تشکیل حکومت اسلامی و قرآنی فراهم کنیم.

وی در ارتباط با استقبال جوانان از مسابقات قرآنی، بیان کرد: نمی‌توان انتظار داشت که همه جوانان پیرو اسلام و قرآن باشند، چراکه این حتی در زمان پیامبر(ص) نیز این مهم محقق نشده بود و همه در مسیر اسلام قرار نداشتند، اما آنچه امروز مشخص است آن است که اگر در امور قرآنی ریزش وجود دارد، پویش نیز هست که از ریزش‌ها بیشتر است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: بسیاری از جوانان امروزی مثل همان جوانانی هستند که در جبهه‌ها جان خود را فدا کردند و اکنون نقش خود در جهاد را با حضور در چنین محافل قرآنی ایفا می‌کنند.

وی تأکید کرد: قرآن جاذبه‌ای دارد که می‌تواند همه جوانان لایق و شایسته را به طرف خود جذب کند و این چیزی است که ما باید به آن امیدوار باشیم.

حجت الاسلام میردامادی با بیان اینکه حضور مسئولان در چنین رویدادهای قرآنی بسیار تأثیرگذار است، گفت: وقتی مسئولان و مدیران در رویدادها و محافل قرآنی شرکت می‌کنند سبب تشویق عموم مردم به حضور در این جلسات می‌شود و آنها احساس می‌کنند که این مسیری درست برای قدم گذاشتن است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به تفسیر قرآن و مفاهیم آن، اظهار کرد: از مجموعه‌ها و نهادهای قرآنی انتظار می‌رود که فقط به قرائت و صوت اکتفا نکنند، چرا که در قرآن رحمت و شفا وجود دارد و همانطور که قرائت و خوش‌خوانی قرآن حائز اهمیت است، تفسیر زنده آن نیز مهم است.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا محتوا و پیام‌های قرآنی به گوش جوانان برسد، چراکه اصل در مفاهیم قرآن است اما قرائت مقدمه دستیابی به این اصل است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha