پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان در جمع دانشجویان دانشگاه‌های ایلام گفت: اگر می‌خواهید به عنوان یک دانشجو در عرصه انقلاب اسلامی موثر باشید و در نگاه کلان اجتماعی تأثیرگذار و تحول آفرین باشید، باید تاریخ صد سال اخیر کشور را به خوبی بشناسید و مطالعه کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی شب گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان ایلام شرکت کننده در دوره توانمند سازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی این استان که در همدان برگزار می‌شود، با بیان اینکه امیدواریم برگزاری این دوره‌ها در توانمند سازی و اعتلا بخشی به فعالیت‌های دانشجویی موثر باشد، اظهار داشت: امروز جوانان با مشکلاتی خصوصا در رابطه با آینده خود روبرو هستند و مطالبات به حقی دارند که باید به آنها پاسخ داد.

وی با تأکید بر اینکه مسئله حرکت انقلاب اسلامی آغازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی و حرکتی که امام(ره) آغاز کردند، برای آن بود که تمدن توین اسلامی در جامعه شکل بگیرد.

امام جمعه همدان، افزود: اگر می‌خواهید به عنوان یک دانشجو در عرصه انقلاب اسلامی موثر باشید و در نگاه کلان اجتماعی تأثیر گذار و تحول آفرین باشید، باید تاریخ صد سال اخیر کشور را به خوبی بشناسید و مطالعه کنید.

وی با اشاره به اینکه نوع نگاه به زندگی در بین انسان‌ها متفاوت است و هر انسانی حق انتخاب دارد، یادآور شد: ممکن است فردی تنها به زندگی شخصی خودش فکر کند و برای آن برنامه ریزی داشته باشد و یا گاهی از موارد فردی بالاتر از این سطح را به عنوان هدف قرار می‌دهد و می‌گوید من به عنوان یک دانشجو چگونه می‌توانم در مسیر تحقق تمدن توین اسلامی موثر باشم و چه اقداماتی برای نزدیک‌تر شدن ظهور انجام دهم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه امروز دانشجویان این سوال را از خود بپرسند که من به عنوان یک دانشجو، چه نقشی در تحولاتی که در جامعه ایجاد می‌شود و یا در تحقق عدالت در جامعه برعهده دارم، گفت: در این سال‌ها پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگی در عرصه‌های مختلف داشتیم، اما آیا همه این صعود، عدالت محور بوده یا خیر؟

وی با تأکید بر اینکه امروز باید انتخاب کنیم در کجای تاریخ قرار داریم و در کدام جبهه حضور داشته باشیم، اظهار کرد: آیه ۴۶ سوره سبأ، "قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَی وَفُرَادَی" مصداق این موضوع است که اگر می‌خواهیم در جامعه موثر باشیم، نباید احساس تنهایی کنیم و یک نفر هم می‌تواند در جامعه نقشی بزرگ ایفا کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، تصریح کرد: اگر شما انتخاب کنید که موثر باشید، همانند حضرت امام(ره) که در زمان قیام یک نفر بودند و حتی کادر سازی و تربیت نیرو هم نکرده بودند، اما به عنوان یک طلبه و فرد جامعه احساس کردند باید در جامعه نقش اجتماعی داشته باشند.

وی با بیان اینکه دانشجویی که هدفش توسعه انقلابی‌گری در جامعه است بسیار ارزشمند است، یادآور شد: دانشجویی که تنها به فکر خود نیست و می‌خواهد جامعه را نجات دهد و تحول آفرین باشد، این تفکر بسیار ارزشمند است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با اشاره به اینکه دانشجویی موفق است که در عرصه مدیریت فرهنگی و تحولات سیاسی تفکر می‌کند و در دانشگاه وظیفه راهبری و رهبری دارد، گفت: دانشجو باید خط شکن باشد و تحت تحولات رسانه‌ها و در فیلتر اطلاعات رسانه‌ها تصمیم نگیرد.

وی با تأکید بر اینکه حضور شما در این دوره، یعنی انتخاب کردید که باید نقش راهبری در دانشگاه و در جامعه داشته باشید، اظهار کرد: شما باید تمدن نوین اسلامی و نگاه کلان انقلاب اسلامی را بشناسید و برای دیگران نیز آن را توسعه دهید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha