دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام راسخ

حوزه / مسئول امور ارتباطات و بین الملل حوزه علمیه استان قزوین از برگزاری دوره آموزشی مکالمه عربی برای زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین حجت الاسلام سید مجتبی موسوی راسخ، مسئول امور ارتباطات و بین الملل حوزه علمیه استان قزوین ظهر امروز در دیدار با اساتید و کارکنان مرکز زبان حوزه علمیه استان ضمن تقدیر از تلاشهای آنان، گفت: همزمان با سفر معنوی اربعین حسینی بسیاری از زائران که وارد خاک کشور عراق می شوند باید به خوبی نیازها وخواسته های خود را مطرح نمایند ولی به دلیل عدم آشنایی با جملات وکلمات عربی دچار مشکل می شوند.

مسئول امور ارتباطات و بین الملل حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: هر سال شاهد استقبال و حضور گستره مردم عزیز کشورمان از اقشار مختلف دانش‌آموز، دانشجو، اساتید، طلاب و ... در پیاده‌روی اربعین هستیم که به دلیل عدم اشراف به زبان عربی، در رفع نیازها و مکالمات ضروری و برقراری ارتباط با مشکل مواجه‌اند.

حجت الاسلام موسوی راسخ خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حمایت حجت الاسلام والمسلمین عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین و همکاری، همیاری و همدلی اساتید مرکز زبان حوزه علمیه استان کلاسهایی مکالمه عربی با محوریت اربعین حسینی برگزار شد که خوشبختانه مورد استقبال اقشار مختلف اعم از طلاب، دانشجویان و ... قرار گرفت.

وی بیان کرد: کلاسهای عربی برای زائرین اربعین حسینی از هفتم مرداد با حضور بیش از ۵۰ نفر اعم از خانم و آقا آغاز شد و تا دوم شهریور ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: بعد از برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی کلاسهای مکالمه عربی دوره جدید در مرکز زبان حوزه علمیه استان قزوین برگزار می شود.

حجت الاسلام موسوی راسخ همچنین به برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی پرداخت و عنوان کرد: پیاده‌روی اربعین نقشه جامعی برای مظلومان جهان ترسیم کرده و موجب رعب و وحشت دشمنان شده، چرا که این اجتماع میلیونی تأثیر شگرفی در تمدن‌سازی اسلامی دارد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی و در دورانی که سرمایه‌گذاری کلان برای مخدوش کردن چهره اسلام توسط استکبار جهانی صورت می‌گیرد، این اجتماع میلیونی می‌تواند پادزهری باشد بر زهر دشمنان انقلاب و امت اسلامی.

حجت الاسلام موسوی راسخ بیان کرد: باید فرهنگ اباعبدالله الحسین (ع) و معارف عاشورا در زندگی رفتار و سلوک ما نمایان باشد و برای گسترش مکتب حسینی در جامعه و جهان تلاش کنیم.

دوره آموزشی مکالمه عربی برای زائران اربعین برگزار شد

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha