دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

امام جمعه ابهر با بیان این که دولت نمی‌تواند دستاوردها و اقدامات خود را به مردم بگوید، گفت: به طور مثال عضویت در شانگهای و بریکس دستاوردهای بزرگ ی است که متاسفانه به خوبی برای مردم بیان نشده است و این موضوع کاملا برعکس برجام است که هیچ ثمری برای مردم نداشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام سعید مرادپور امام جمعه ابهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به در پیش بودن شهادت امام حسن مجتبی(ع)، امام رضا(ع) و نبی مکرم اسلام (ص) اظهار کرد: امام حسن مجتبی (ع) مظلومیت خاصی دارند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه گاهی امام قدرت دارد اما یاران و اطرافیان ایشان را یاری نکرده و تنها می‌گذارند که این امر عین مظلومیت است، تصریح کرد: این مظلومیت هنوز هم تمام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه برخی تصور می‌کنند که امام حسن مجتبی (ع) در مبارزه با معاویه کوتاه آمده است، اظهار کرد: این تصور کاملاً غلط است زیرا ایشان تمام اقدامات لازم را انجام دادند اما یارانشان کنارشان نایستادند.

خطیب نماز جمعه ابهر با توضیح اینکه همان افرادی که امام حسن (ع) را وادار به صلح کردند، همان‌هایی هستند که امیرالمومنین (ع) را مجبور به پذیرش حکمیت کردند، عنوان کرد: برخی تلاش داشتند جوری وانمود کنند که معاویه قدرت را به صورت طبیعی به دست آورده است اما امام از این موضوع پیشگیری کردند.

امام جمعه ابهر افزود: متاسفانه امام حسن (ع) را بی‌یاور کرده و خانه نشین نمودند و از عجایب روزگار این است که همان آدم‌هایی که باعث خانه‌نشینی ایشان شدند.

حجت‌الاسلام مرادپور تصریح کرد: امام حسن(ع) مجبور شدند که اصل و اساس اسلام را حفظ کرده و کار را به گونه‌ای پیش ببرد که اگر روزی درگیری و جنگی شد این جنگ آبروی بنی امیه را ببرد و تمام دنیا متوجه خباثت و رذیلت آنها شدند.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه روزی که امام حسین علیه السلام قیام کرد به واسطه مقدمه چینی امام حسن (ع) آبروی بنی امیه رفت افزود: امروز ما هر چه در اسلام داریم به برکت صلح امام حسن(ع) و جنگ امام حسین (ع) است و امروز شاهد افزایش علاقمندان اهل بیت و ولایت هستیم.

خطیب نماز جمعه ابهر با بیان اینکه باید تلاش کنیم اعتقاد راسخ به ولایت و امامت را تبلیغ و تبیین کنیم زیرا مقدمه‌ای برای تشکیل دولت اسلامی است، افزود: تشکیل دولت اسلامی آرزوی همه انبیا و اولیای الهی بود.

امام جمعه ابهر با اشاره به سیره مقام معظم رهبری در حمایت از تمام دولت‌ها، عنوان کرد: مقام معظم رهبری درباره تمام دولت‌ها فرمودند که کار دولت سخت است و باید به دولت کمک کرد که این موضوع حتی درباره کسانی که اهل نقد و مطالبه در فضاهای گوناگون هستند نیز جاری است.

خطیب نماز جمعه ابهر با توضیح اینکه همه کسانی که دوست دارند کار نظام و انقلاب پیش برود باید ضمن مطالبه‌گری و انتقاد منصفانه‌ای که دارند همتشان نیز کمک باشد، تصریح کرد: برخی هنگام حرف زدن درباره این دولت نگاهی به مشکلات از قبل مانده ندارند و جوری صحبت می‌کنند که گویا تمام مشکلات را این دولت به وجود آورده است.

حجت‌الاسلام مرادپور با تاکید بر اینکه دولت با تمام توان تلاش می‌کند تا مسائل و مشکلات اصلی کشور به ویژه تورم را حل کند.

وی افزود: دولت سیزدهم دولت جهادی است که پای تصمیمات خود می‌ایستد و یک رئیس جمهور پای کار دارد.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه باید منشاء مشکلات را شناخته و خودزنی نکنیم، گفت: نباید یادمان برود که روزی تمام مسائل این کشور را به برجام گره زدند.

امام جمعه ابهر با توضیح اینکه بدون گره زدن مشکلات کشور به برجام امروز شاهدیم که ایران تعاملات بین‌المللی زیادی دارد، عنوان کرد: آبروی همه ما از اسلام، نظام و انقلاب و به برکت خون شهداست.

حجت‌الاسلام مرادپور با بیان اینکه حمایت مقام معظم رهبری از دولت‌ها معطوف به شخص نیست و به کلیت جریان توجه دارند، اضافه کرد: در تحلیل‌ها نیز باید به سمت و سوی حرکت یک جریان توجه کرده و باید دید این جریان در آرمان‌هایش به کدام سمت حرکت می‌کند و این آرمان‌ها مطابق با آرمان‌های جمهوری اسلامی هست یا نه؟

امام جمعه ابهر با بیان اینکه تمام تلاش دولت در جریان کلی عمل به منویات مقام معظم رهبری است، ادامه داد: برقراری عدالت اجتماعی، چشم نداشتن به دشمن و استکبارستیزی از تاکیدات مقام معظم رهبری است که در این دولت نیز به صورت جدی دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام رادپور با بیان اینکه انقلابی‌گری و انقلابی‌ بودن نیز در تحلیل‌ها باید مدنظر قرار گیرد، متذکر شد: حمایت از دولت‌ها سنت همیشگی مقام معظم رهبری است اما ایشان درباره این دولت فرمودند این دولت شایسته تمجید است، زیرا کارهای بزرگی انجام داده است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه یکی از انتقادات مقام معظم رهبری این بود که دولت نمی‌تواند دستاوردها و اقدامات خود را به مردم بگوید، یادآور شد: به طور مثال عضویت در شانگهای و بریکس دستاوردهای بزرگی است که متاسفانه به خوبی برای مردم بیان نشده است و این موضوع کاملا برعکس برجام است که هیچ ثمری برای مردم نداشت.

خطیب نماز جمعه ابهر با اشاره به جنایت جدید آمریکا برای شعله ور کردن جنگ اوکراین و ارسال اورانیوم ضعیف شده به این کشور، گفت: اوکراین یکی از تولید کننده‌های غلات در دنیا است و با توجه به این موضوع حتی این خطر می‌تواند در سطح دنیا نیز منتشر شود اما به لحاظ خوی استکباری برای آمریکا مهم نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha