چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
نشست«صفر تا صد طلبگی» در مدرسه علمیه الزهرا(س) مهریز برگزار شد

حوزه/نشست «صفر تا صد طلبگی» با حضور خانواده های طلاب جدید الورود سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان مهریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، خانم اقدس السادات دهقان منشادی، مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) مهریز شب گذشته در جمع همسران و خانواده طلاب جدیدالورود سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به نکاتی در زمینه اهمیت آموزش علوم دینی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه هرگاه خدا بخواهد انسانی را عزیز کند، یکی از مراحلی را که برایش ایجاد می‌کند، موفقیت در کسب علوم دینی است، اظهار داشت: موفقیت در مسیر علوم دینی، متوقف بر برنامه‌ریزی و مهیا شدن جدّی برای این مسیر است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) مهریز زمینه سازی در مسیر کسب علوم دینی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: زمینه طلبگی، پاک بودن و پاک ماندن است که به این فرایند، تهذیب نیز گفته می‌شود، البته طلبه برای رسیدن به مدارج اخلاقی و تهذیبی باید بسیار مراقبت نماید که این مراقبه‌ها با همراهی و همدلی همسر و خانوادها امکانپذیر می‌شود.

وی خطاب به همسران و پدران طلاب جدید الورود، گفت: شما مردان، وظیفه دیندار شدن خانواده را بر عهده دارید، در قدیم الایام برای این امر، پدران هر هفته مجالس فقهی را در خانه‌های خود برگزار می‌کردند و امروزه یکی از بهترین نهادهای دینی حوزه‌های علمیه است که به لطف خداوند و از برکات انقلاب در اکثر شهرها تأسیس شده و تکفل تربیت خواهران و بانوان متدین را حوزه‌های علمیه خواهران بر عهده دارند.

وی در ادامه خانواده‌ها، اساتید و کارکنان مدارس علمیه را از عوامل و ارکان بسیار مهم در آموزش، تهذیب و پیشرفت طلاب دانست و اظهار کرد: اگر ما زمینه را به خوبی مهیا کنیم، در آینده این خواهران طلبه می‌توانند الگوهای بسیار مناسبی برای جامعه باشند و چه بسا وقتی زنان جامعه نقش همسرداری و مادری را به نحو شایسته در شخصیت بانوی طلبه می‌بینند، اصالت و ارزش‌ها را از این بانوان می‌آموزند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) مهریز به خانواده طلاب تأکید کرد: همدلی و همراهی برای رسیدن به مدارج علمی در فراز و نشیب‌هایی که در طول این ۵ سال برای این عزیزان پیش می‌آید، لازم و ضروری است و باید با سلاح صبوری، زمینه موفقیت را برای خواهران طلبه فراهم آورد.

گفتنی است در پایان این نشست به سوالات خانواده‌ها در زمینه ساعت حضور طلاب در مدرسه، امکان داشتن مهد کودک برای فرزندان طلاب، هزینه کتاب و دیگر مسائل مرتبط با طلاب، توسط مدیر مدرسه پاسخ داده شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha