یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اربعین

موکبی از استان هرمزگان در نزدیکی‌های شهر مقدس کربلا برپاست که مانند بسیاری از موکب‌ها از خدمت فرهنگی_ تبلیغی طلاب برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، زهرا محسن زاده مشاور فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان، گزارش متفاوتی از فعالیت فرهنگی_ تبلیغی طلاب استان هرمزگان در موکب‌های اربعین ارائه داد.

موکبی از استان هرمزگان در نزدیکی‌های شهر مقدس کربلا برپاست که مانند بسیاری از موکب‌های پیاده‌روی اربعین، از خدمت فرهنگی_ تبلیغی طلاب پای کار برخوردار است، طلابی که با خلوص نیت در راه امام حسین(علیه السلام) به تبلیغ دین برای تمام سنین می‌پردازند.

اینجا هوا مانند دلهای عاشقان اباعبدالله(علیه السلام) گرم است، ولی این گرمای هوا، مانع فعالیت طلاب نشده است.

بانوان طلبه ای که به جای زیارت ارباب به زائرینش خدمت می کنند


برگزاری حلقه‌های معرفتی توسط طلاب برای دختران نوجوان، جوان، بانوان، برگزاری جلسات عزاداری، برگزاری جلسات قرائت قرآن و تفسیر آیات از مهمترین فعالیت‌های طلاب حوزه علمیه استان هرمزگان است.


مشاوره‌ و پاسخ به سؤالات شرعی که دیگر جای خود دارد و زائرین اباعبدالله(علیه السلام) مثل همیشه طلاب را محرم اسرار خود می‌دانند و طلاب هم پای درددل آنان نشسته و به سبک زندگی اسلامی توصیه می‌کنند.

بانوان طلبه ای که به جای زیارت ارباب به زائرینش خدمت می کنند


در گوشه‌ای از موکب محلی با کتیبه «تمام زندگیم مال حسینه» که با خط و تزئینات کودکانه نمایان است؛ جایی برای کار با کودکانی که به هوای خنک موکب پناه آورده‌اند و والدینشان ترجیح می‌دهند به جای ادامه پیاده‌روی در موکب مستقر شوند تا هوا خنک‌تر شود، اینجاست که طلبه‌ای با چهره‌ی مهربان بچه ها را صدا می‌زند و برایشان پرده خوانی می‌کند؛ کاردستی‌های جذاب با داستان‌های مرتبط بیان کرده و با پخش سرودهای مذهبی و دادن هدیه‌های فرهنگی کوچک، روز خوبی را برایشان رقم می‌زند.


در ساعتی از روز که هوا رو به خنکی می‌رود، گعده‌ی نوجوانان برپا می‌شود، یکی از مبلغین بحث چالشی راه انداخته است و ذهن نوجوانان و جوانان حاضر در گعده را به تفکر وامی‌دارد و از آنها می‌خواهد حرف دلشان را از مباحث امنیتی کشور، قانون حجاب و مباحث روز، بیان کنند.

بانوان طلبه ای که به جای زیارت ارباب به زائرینش خدمت می کنند


شاید افرادی که در این مسیر حاضر شده‌اند، عاشق امام حسین علیه السلام باشند ولی گاهی در بین زوار افرادی با ذهن‌هایی پر از سؤال مراجعه می‌کنند که اینجاست جهاد تبیین معنا پیدا می‌کند و طلاب به میدان آمده و از فرصت استفاده کرده و گره‌های ذهنی مخاطبین را باز می‌کنند.

شاید نتوانند به زیارت حرمین شریفین مشرف شوند، ولی همین که توانسته‌اند نوجوان، جوان یا بانویی را به اسلام نزدیکتر کنند، دلشان به کرم امام حسین علیه السلام گرم است و می‌گویند لذت زیارتت از نزدیک و چسبیدن به ضریح و غرق شدن در آن بهشت را با خودت معامله می‌کنیم در عوضِ این گذشتن‌ها، زیارت واقعی و لذت معنوی را نصیبمان کن.

اینجا عشق موج می‌زند.
عشق طلاب به خدمت به زوار حضرت ارباب علیه السلام...
عشق از خودگذشتن‌ها...
عشق چشاندن لذت سبک زندگی اسلامی به زوار...
عشق تبلیغ دین الهی...
اینجا همه چیز در دایره عشق معنا می‌شود.
طلابِ همیشه خدوم، الان خادم زوار بهترین خلق خدا شده‌اند و این را از افتخارات خود می‌دانند که گرد و غباری از موکب گرفته و یا در کارهای دیگر موکب نیز کمک کنند.


امیدوارم به عنایت خود امام حسین(علیه السلام)، دل‌های زوارشان به دین و زیبایی‌هایش بیشتر گرایش پیدا کند و جوانان ما در رنگ و لعاب‌های فضای مجازی و رسانه‌ی غربی غرق نشوند و همه در کشتی نجات حضرت ارباب(علیه السلام) سوار شوند.

بانوان طلبه ای که به جای زیارت ارباب به زائرینش خدمت می کنند

ان شاءالله با این فعالیت‌های سربازان امام زمان(عج) در عرصه‌ی فرهنگ و تبلیغ، قدمی هر چند کوچک به تحقق حکومت اسلامی و تمدن نوین اسلامی برداشته و به ظهور حضرت حجت(عج) نزدیک شویم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha