یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه مهران

حوزه / امام جمعه مهران گفت: وظیفه اصلی روحانیون در اربعین کار فرهنگی و تبلیغی است که اهمیت بالایی نسبت به مسائل دیگر زائر دارد.

حجت الاسلام سید عبدالله امینی امام جمعه مهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ایلام، اظهار داشت: اربعین بزرگترین تجمع فرهنگی جهان است و از هرکس پرسیده شود اربعین را یک رویداد فرهنگی در مقیاس جهانی یاد می‌کند.

وی افزود: حرکت اربعین از جابر بن عبدالله انصاری آغاز شد و بعد از جابر علمای دیگر بر اساس سیره ایشان حرکت کردند و از یک فرد که به زیارت مشرف می‌شد تبدیل شد به ۳۰ میلیون دلداده و عاشق امام شهیدشان، این همه عظمت از برکات خداوند متعال است که به حرکات جابر بن عبدالله عنایت کرد.

امام جمعه مهران یادآور شد: قداست اربعین از جابربن عبدالله از اصحاب رسول خدا و از روحانیت آغاز شد و به واسطه همین روحانیت تقویت شد، طریق علما که علما از آن عبور می‌کردند هنوز از آن سال‌ها به یادگار مانده است.

حجت اسلام امینی بیان کرد: امروز هم ستون و پایه مهم اربعین روحانیون هستند که وظیفه آنان تقویت ایمان، باورهای دینی، ولایتمداری، ظلم ستیزی و فضائل اخلاقی مثل جهاد در راه خدا و تحمل سختی‌ها در راه خدا با همراهی خانواده است که این همان مسیر عشق است.

وی عنوان کرد: جلوه‌های زیبایی در مسیر اربعین مشخص و پیدا است، گاهی فردی است که توان حرکت ندارد یا پیرمردی است که در این مسیر با شوق زیارت، خود را به کربلا می‌رسانند و مشقت‌های خود را فراموش می‌کند که این شعر بیانگر همین وصف دلدادگی است، "با هزار جلوه برون آمدی که من با صد هزار دیده تماشا کنم تو را" و به راستی که وصف اربعین به گفت‌وگو محال است.

امام جمعه مهران اظهار کرد: وظیفه اصلی روحانیون در اربعین کار فرهنگی و تبلیغی است که اهمیت بالایی نسبت به مسائل دیگر زائر دارد.

وی با اشاره به آیه‌ ۲۴ سوره‌ی عبس که خداوند می‌فرماید: انسان به طعام خود نگاه کند، گفت: امام باقر(ع) فرمودند: منظور از طعام در این آیه "علم" است، لذا خوراک فرهنگی از خوراک انسانی بالاتر است که باید روحانیان به این نتیجه برسند و مراقب آن باشند.

امام جمعه مهران خاطرنشان کرد: امسال همچون سال‌های گذشته طلاب و روحانیون استان ایلام بسیار تلاش می‌کنند و در این راستا شاهد سرکشی و نظارت‌های میدانی مدیر حوزه علمیه استان حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی هستیم و همچنین لازم است از زحمات شبانه روزی اساتید، طلاب و روحانیون استان که مشغول بصیرت افزایی و نشر ارزش‌های دینی هستند تشکر کنیم.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha