جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
آیت الله کریمی جهرمی

حوزه/استاد حوزه علمیه قم گفت: اسلام یک دین جهانی است و بر روحانیت لازم است برای تبلیغ و معرفی آن با علما و دانشمندان کشورهای دیگر تعامل داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله کریمی جهرمی در دیدار سرپرست نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قم اظهارداشت: باید به مردم جهان یادآوری کرد که دین ما اساساً بر اساس اجتماع و ارتباط است، همانطور که خداوند در قرآن می‌فرماید: «وما أرْسلْناک إلّا رحْمةً للْعالمین/ آیه ﴿۱۰۷﴾ سوره مبارکه الانبیا»، یا رسول الله ما تو را نفرستادیم الا برای جهانیان.

وی افزود: ما مردمی علاقه‌مند به جهانیان هستیم، درد و سختی‌های آنها را سختی‌های خود می‌دانیم و معتقد هستیم که همه ما مجموعه‌ای هستیم که زیر یک سقف زندگی می‌کنیم.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: باید به جهانیان بشناسانیم که اسلام دین تعقل است. پس ما نباید در یک چهارچوب، خودمان را محدود کنیم و باید برای جهانیان تبلیغ دین را انجام دهیم، همانطور که حضرت امام رضا(علیه السلام) فرمودند: «رحم اللّه عبْدا احْیا أمْرنا» خدا رحمت کند کسی را که امر ما را احیا می‌کند.

آیت الله کریمی جهرمی تأکید کرد: اسلام یک دین جهانی است و بر روحانیت لازم است ابواب محاورت را در دانشگاه‌های کشورهای دیگر باز کنند و با علما و دانشمندان آنها تعامل داشته باشد.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام یحیی جهانگیری، به تشریح فعالیت‌ها و وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پرداخت و گفت: در دوره مدیریت جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر اساس نیازهای میدانی و همچنین، رویکردهای جدید مدیریتی نگاهی تحولی در برنامه‌ها رخ داده و منجر به طراحی یک سند تحول شده است و از یک سازمان به قرارگاه تبدیل شده است که از همه ظرفیت‌های نظام اسلامی اعم از دولتی و مردمی برای بسط دیپلماسی فرهنگی استفاده خواهد شد.

وی با ارائه آمار از فعالیت‌های فرهنگی برخی کشورها در عرصه بین‌الملل و مقایسه آن با جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: در این رقابت نابرابر، باید هدفمند و هوشمندانه در عرصه جهان عمل کرد. از این رو سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و حوزه‌های علمیه از ظرفیت عظیمی در این رابطه برخوردار هستند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha