دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز

حوزه / حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی، به سند ملی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش اشاره کرد و گفت: تمام مدیران، معاونین و معلمان آموزش‌وپرورش باید به این سند مسلط بوده و بر اساس مسیر ترسیم‌شده در آن طی طریق کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش‌ و پرورش ظهر امروز با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در این جلسه ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زینب(س) به بیان مناقب و سجایای این بانوی زاهده و عابده پرداخت.

وی در ادامه بابیان اینکه البرز به دلیل هم‌جواری با پایتخت همواره زیر سایه تهران بوده و کمتر به آن توجه شده است، اظهار داشت: استان از درآمدهای خوبی برخوردار است اما متأسفانه از لحاظ تخصیصات اعتباری وضعیت خوبی ندارد و این سبب شده تا ما در البرز دچار مشکلات بسیاری باشیم.

امام‌جمعه کرج به تشریح اهمیت آموزش‌وپرورش پرداخت و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در این رابطه، عنوان کرد: رهبری می‌فرمایند: «عبور از گردنه‌های پیشرفت بدون آموزش‌وپرورش ممکن نیست».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی، به سند ملی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش اشاره کرد و یادآور شد: تمام مدیران، معاونین و معلمان آموزش‌وپرورش باید به این سند مسلط بوده و بر اساس مسیر ترسیم‌شده در آن طی طریق کنند.

وی با اشاره به سرانه کم آموزشی در استان البرز، خاطرنشان کرد: فضاهای آموزشی استان بسیار پرتراکم بوده و ضروری است که به این مهم رسیدگی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به برخی مشکلات در شهرهای اقماری کرج، اظهار کرد: خوب است اداره‌ای جهت مدیریت مشکلات در این نواحی استقرار پیدا کند تا راحت‌تر بتواند به این مسائل رسیدگی کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه با انتقاد از تغییرات مکرر در وزارتخانه آموزش‌وپرورش، گفت: این تغییرات نباید منجر به تغییر سیاست‌گذاری‌ها شود چراکه رهبر معظم انقلاب نیز تأکید دارند که: «سیاست‌های کلان نباید بر اساس نظرات فردی مدیران تغییر کند.»

وی به لزوم تغییر برخی سیاست‌ها در شوراهای آموزش‌وپرورش استانی تأکید کرد و یادآور شد: محتوای جلسات باید حول محور نظام مسائل استان در عرصه آموزش‌وپرورش باشد و به طرح برنامه‌های مفید و کارآمد بیانجامد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری با تأکید بر لزوم توجه به هر دو حوزه آموزش‌ و پرورش، ابراز کرد: نباید صرفاً به امورات آموزشی سرگرم شد، چرا که پرداختن به حوزه تربیت و پرورش نیز به همین اندازه مهم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه به اهمیت جایگاه معلم پرداخت و اظهار کرد: اول معلم خداست و سپس پیامبر و ائمه اطهار(ع) معلم بشریت هستند، لذا جایگاه معلم نقش بسیار پراهمیتی است که باید آن را تکریم کرد.

وی به «طرح کاد» که در زمان شهید رجایی طراحی شد اشاره کرد و گفت: پرداختن به این مسئله در سیستم آموزش‌وپرورش باعث تقویت و مهارت افزایی دانش آموزان خواهد شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز، به تشریح اهمیت اصلاح جذب در مدارس سمپاد پرداخت و خاطرنشان کرد: این مدارس اغلب دانش آموزان ساعی را جذب می‌کنند، درصورتی‌ که باید به جذب تیزهوشان بپردازد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان استان با مشکلاتی روبرو است، ابراز کرد: استان قابلیت حل مشکلات این مجموعه را دارد، اما باید اهتمام ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دو قرارگاه مهم در استان البرز تشکیل شده است، بیان کرد: قرارگاه دانش‌آموزی و قرارگاه کودک دو قرارگاه تخصصی و ابتکاری استان البرز است که به‌فعالیت در حوزه کودک و نوجوان می‌پردازد.

امام‌جمعه کرج از تلاش‌های دولت مردمی و انقلابی در جهت رفع و حل مشکلات مردم قدردانی و تشکر کرد.

در این دیدار رضا مراد صحرایی وزیر آموزش‌وپرورش نیز به ارائه گزارش عملکرد و تشریح برنامه‌های پیش رو پرداخت و از اهتمام ویژه حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی به امر کودک و نوجوان و تشکیل قرارگاه استانی کودک و قرارگاه دانش‌آموزی و فعالیت‌های صورت گرفته در این امور تشکر کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha