یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی گفت: امروز دشمن فهمیده کجا را بزند، در گام اول به دنبال زدن ولایت است؛ در طول تاریخ هم استکبار اگر نتوانست ولایت را بزند اقتدار ولایت را کم کرد، امروز هم دشمن انواع ترکش‌ها را به سمت ولایت می‌زند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز در همایش بزرگ اساتید، مبلغان و طلاب خواهر بسیجی منتخب سراسر کشور که در سازمان بسیج مستضعفین درحال برگزاری است، با بیان اینکه دشمن دعوایش بر سر دین‌ ما است و شعارهایی همچون زن، زندگی آزادی بهانه است، اظهار کرد: دشمن از ما دست برنمی‌دارد ‌تا زمانی که دین‌ ما را بگیرد. دشمن با کجای اسلام مشکل دارد با روزه، نماز، حج، اعتقاد به خدا و پیغمبر(ص)؛ خیر با هیچکدام‌ مشکلی ندارد، رهبر معظم انقلاب فرمودند «دعوای آنها بر سر حکومت اسلامی و نظام ولایی است». پس نظام ولایی الگویی است که اراده هیچ انسانی را مافوق اراده دیگران قرار نمی‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: دشمن با اسلام‌سکولار و بی‌تحرک کار ندارند همانند حکومت زمان بنی‌امیه. بنابراین باید به سراغ قرآن برویم. بی‌شمار آیات مربوط به جنگ بین طاغوت و حکومت اسلامی است. استکبار می‌گوید اگر در جایی اراده خدا بیاید جایی برای من وجود ندارد، اگر سلطه استکبار را بپذیریم آنها با نماز، روزه و عبادات ما مشکل ندارد. پس دعوای دشمن با نظام‌ ولایی و حاکمیت اسلام است. اسلام اگر ولایت نداشت برای هیچ کس خطری هم نخواهد داشت.

وی افزود: چرا مشرکین، یهودیان و دشمنان اسلام بعد از رحلت پیغمبر(ص) دیگر به اسلام‌ حمله نکردند. یهودی که هر روز برای پیامبر اکرم(ص) دردسر ایجاد می‌کرد بعد از رحلت دیگر کاری با اسلام نداشت، در پاسخ باید گفت چون این اسلام " علی" ندارد و حکومت به دست نااهلان افتاد. یهود با اسلام‌سکولار و غیرانقلابی و ولایی مشکل ندارد، از این رو باید در جهاد تبیین به این موضوع پرداخته شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاجی‌صادقی با اشاره به خصوصیات اسلام انقلابی و ولایی گفت: در نظام ولایی حاکمیت از همه انسان‌ها سلب و منحصر به خدا است و ولایت زمینی‌کننده توحید ربوبی است، ولایت ناظر شده ولایت‌الله است و این‌ ولایت‌الله برای دشمن‌ قابل تحمل نیست و این باید در جهاد تبیین ‌بیان شود.

وی ابراز کرد: دشمن معتقد است انقلاب اسلامی در چهار دهه رو به پیشرفت بوده و باوجود تلاش‌های زیادی که آنها داشته‌اند این انقلاب نمرده و توقف هم نداشته است، انقلاب به اهداف خود رسیده‌ و درست است که سختی‌هایی داشته اما همراه با این سختی‌ها فتوحات هم داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: امروز گفتمان انقلاب گفتمان غالب شده و دشمن‌ اعتراف می‌کند که توطئه‌ها آنها به نتیجه نرسیده است، زیرا مردم ما خستگی‌ناپذیر هستند و ایستادگی بالایی دارند. برهمین اساس رهبر معظم انقلاب در پیش از انقلاب فرموده است «جامعه بدون ولایت مرده است در حالی که نماز، روزه و حج هم دارد».

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاجی‌صادقی اظهار کرد: امروز دشمن فهمیده کجا را بزند، در گام اول به دنبال زدن ولایت است؛ در طول تاریخ هم استکبار اگر نتوانست ولایت را بزند اقتدار ولایت را کم کرد، امروز هم دشمن انواع ترکش‌ها را به سمت ولایت می‌زند.

وی اظهار کرد: دشمن سه فرضیه را متصور کرده است، ابتدا جامعه‌ای که امام داشته باشد اما امت با او نباشد مثل ۲۵۰سال که امام‌ معصوم بود اما مردم‌ با وجود داشتن امام برای او سربازی نمی‌کردند. البته امام در هر شرایطی برای دشمن خطرناک است اما بدون امت کارش به نتیجه نمی‌رسد. دوم امت بی‌ولایت است که آن هم‌ خطر ندارد. اسلام بدون‌ علی برای معاویه هم خطری نداشت. اما فرضیه سوم که امروز دشمن برای آن عصبانی است این است که امت متصل و فرمانبر از ولایت باشد که آنگاه شکست‌ نخواهد خورد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه یادآور شد: برخی از مسلمانان صدر اسلام باعث ضربه زدن به اسلام شدند امروز هم دشمن معتقد است اگر قرار باشد ایران را از بین ببریم از بیرون نمی‌توان کاری کرد بلکه باید به دست خود مردم این کشور خط انقلاب را شکست و در این‌ مسیر باید امت را از ولایت دور کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاجی‌صادقی تصریح کرد: شرایط ظهور در دو چیز خلاصه می‌شود تولی و تبری. این دو اصل را انقلاب اسلامی نه تنها در دنیای اسلام، بلکه سراسر جهان حاکم می‌کند. بنابراین ولایت‌محوری ابتدا باید تبیین شود، از این رو رهبر معظم انقلاب ولایت‌محوری فردی و اجتماعی را مطرح می‌کنند. ولایت محوری فردی وابستگی فکری و عملی همیشگی و روزافزون‌تر با ولی خدا را مطرح می‌کند که انتخاب دوستی و دشمنی تو باید متناسب با نگاه او باشد. اما ولایت‌محوری در جامعه باید مرکزی باشد که فرماندهی، راهبری و رانندگی همه جامعه را بکند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با طرح این سوال که چرا باید ولایت محور باشیم؟، اظهار کرد: ولایت‌محوری تنها راه رسیدن‌ به خدا و گذشتن از فتنه‌ها است، به عبارتی دیگر ولایت محوری کامل‌کننده دین است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاجی‌صادقی همچنین با طرح این پرسش که چگونه می‌توان ولایت‌محور شد؟، افزود: مهم‌ترین بحث در جهاد تبیین باید ولایت‌محوری باشد تا بتوان پرسش‌های این چنینی را پاسخ داد. امروز پیوند امت با ولایت با بسیج است نه دولت‌ها و نخبگان و بسیج تجلی و ظهور بروز امت شده است.

وی در پایان از خواهران مبلغ درخواست کرد در امر جهاد تبیین معرفی درست نظام ولایی، کارآمدی نظام ولایی، آسیب‌شناسی گذشته، معرفی اسلام درست، امیدآفرینی، بیان پیامدهای عدم ولایت‌محوری، تفسیر امامین انقلاب اسلامی و بیان درست مفهوم جهاد تبیین را مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha